Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 20:26Jag har två DNF på 89 lopp (varav 52 marathon eller längre) från de senaste åren. Det går knappt en vecka utan att jag förbannar mig över de två brytningarna. Hellre kryper jag på blodiga knän några mil än bryter en tävling till.
Jag har två DNF på 89 lopp (varav 52 marathon eller längre) från de senaste åren. Det går knappt en vecka utan att jag förbannar mig över de två brytningarna. Hellre kryper jag på blodiga knän några mil än bryter en tävling till.
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 20:32Oj vad fel det kan bli om man missar ett enda litet ord när man läser... Jag fick Mikaels inlägg här ovan till "Jag har DNF på 89 lopp (varav 52 marathon eller längre) från de senaste åren".
Nog för att jag vet att ni ultralöpare är envisa ibland, men at
Oj vad fel det kan bli om man missar ett enda litet ord när man läser... Jag fick Mikaels inlägg här ovan till "Jag har DNF på 89 lopp (varav 52 marathon eller längre) från de senaste åren".
Nog för att jag vet att ni ultralöpare är envisa ibland, men at
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 21:03Har bara brutit ett enda lopp, Vällingby Marathon, av 55 sprungna och den där brytningen gjorde verkligen inte självförtroendet några tjänster. För mig finns det inte på kartan att kliva av, om jag inte blir skadad eller avplockad.
Har bara brutit ett enda lopp, Vällingby Marathon, av 55 sprungna och den där brytningen gjorde verkligen inte självförtroendet några tjänster. För mig finns det inte på kartan att kliva av, om jag inte blir skadad eller avplockad.
Quote from Funbeat user on 8 September 2013, 21:54Har heller aldrig brutit ett lopp. I årets Stockholm marathon fick jag kramp i vaden efter 27 km, men i mål ville jag, även om jag fick leva med en usel tid! Så länge det inte finns skaderisk tror jag att det är nyttig mental träning att kämpa på även om
Har heller aldrig brutit ett lopp. I årets Stockholm marathon fick jag kramp i vaden efter 27 km, men i mål ville jag, även om jag fick leva med en usel tid! Så länge det inte finns skaderisk tror jag att det är nyttig mental träning att kämpa på även om
Quote from Funbeat user on 9 September 2013, 00:42"Hur resonerar ni andra?"
Om jag känner att kroppen inte är helt hundra så reviderar jag mina mål med loppet. Detta kan även ske P.g.a. andra yttre omständigheter som t.ex. utebliven träning mm. Jag kanske har haft tur och lite skicklighet men vad jag ka
"Hur resonerar ni andra?"
Om jag känner att kroppen inte är helt hundra så reviderar jag mina mål med loppet. Detta kan även ske P.g.a. andra yttre omständigheter som t.ex. utebliven träning mm. Jag kanske har haft tur och lite skicklighet men vad jag ka
Quote from Funbeat user on 9 September 2013, 07:42DNF har det aldrig blivit. Men DNS om det känts helt fel pga skada eller liknande har det blivit ett par gånger genom åren. Känns riktigt för mej. Lyssna på kroppen innan.
DNF har det aldrig blivit. Men DNS om det känts helt fel pga skada eller liknande har det blivit ett par gånger genom åren. Känns riktigt för mej. Lyssna på kroppen innan.
Quote from Funbeat user on 9 September 2013, 07:54DNF är helt OK.
DNS är helt OK om man bor nära loppet.Men säg att man befinner sig på Hawaii eller liknande och är anmäld. Då hoppas man nog på ett under.
Jag har upplevt under och jag har brutit lopp. Av samma skäl varje gång - mina knäproblem.Har
DNF är helt OK.
DNS är helt OK om man bor nära loppet.
Men säg att man befinner sig på Hawaii eller liknande och är anmäld. Då hoppas man nog på ett under.
Jag har upplevt under och jag har brutit lopp. Av samma skäl varje gång - mina knäproblem.
Har
Quote from Funbeat user on 9 September 2013, 08:40Jag har endast brutit ett lopp.
Öppet spår 2011
Pjäxan gick sönder, så det var att välja på, åka på en skida med andra i handen eller ta bussen till Mora. Inget lätt beslut, men tror de övriga tävlande var tacksam för jag tog bussen. 🙂
Jag har endast brutit ett lopp.
Öppet spår 2011
Pjäxan gick sönder, så det var att välja på, åka på en skida med andra i handen eller ta bussen till Mora. Inget lätt beslut, men tror de övriga tävlande var tacksam för jag tog bussen. 🙂
Quote from Funbeat user on 9 September 2013, 08:54Ännu aldrig brutit ett lopp.
Jag tror att de flesta får känslan under ett jobbigt lopp "varför gör jag det här?", "jag skulle ju kunna bryta..." mm. Det är viktigt att känna vad som är smärta pga skada eller om det "bara" gör ont.
Gbg-varvet för några
Ännu aldrig brutit ett lopp.
Jag tror att de flesta får känslan under ett jobbigt lopp "varför gör jag det här?", "jag skulle ju kunna bryta..." mm. Det är viktigt att känna vad som är smärta pga skada eller om det "bara" gör ont.
Gbg-varvet för några
Quote from Funbeat user on 9 September 2013, 08:58Jag har brutit ett lopp en gång och har inga problem med det.
Det var ett 10000m lopp på bana och jag hade tävlat hårt hela sommaren så motivationen fanns där inte.
Bara att kliva av och hejja på de som fortsatte istället.Att köra på till varje pris
Jag har brutit ett lopp en gång och har inga problem med det.
Det var ett 10000m lopp på bana och jag hade tävlat hårt hela sommaren så motivationen fanns där inte.
Bara att kliva av och hejja på de som fortsatte istället.
Att köra på till varje pris