Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Hindås - Borås är bra märkt, men man måste ha koll när vägar delar sig mm. I morgon söndag märker jag och min svåger upp Skatås - Hindås. Vi bättrar på de orange markeringarna från förra året, då vi är förbjudna att märka nytt. (på grund av förbättringsar

Måste man fixa kartan själv eller delar ni ut på plats?

Ang ledens märkning. När jag sprang en del av denna led för ett tag sedan så saknades pilarna på en stolpe. Det gick ändå att förstå att leden svängde av vägen och in i skogen pga att spikarna satt kvar i stolpen. Annars så var märkningen ok. Jag sprang

Hej! I dag har jag och svågern förbättrat märkningen smat mätt upp banan mellan Skatås och Hindås. Ett råd: "Ha koll för det bgår alltid att springa fel". Det är dock lätt att hitta med en mängd orange prickar och pilar...

Sträckan blev i solsken 36 360

Sprang första delen igår. Som Peter skriver en del tekniska partier och jag upplevde sträckan som minst lika kul, tung och blöt som förra året. Skor med låg våtvikt och som sitter kvar på foten när man trampar fast i lera rekommenderas. Förutom att ge bra

Sprang också första delen men "baklänges", dvs startade i Hindås. Rejält blött på många ställen så kan bara hålla med Nicklas rekommendationer om skor, kanske bra med ett par torra i drop bagen om man vill byta i Hindås, tror att andra halvan är betydligt

Eftersom cykelloppet är avklarat, gjorde jag mitt bästa för att sudda ut pilen när jag sprang förbi igår.

Är det svårt att hitta om man inte springer med karta? Antar att startfältet kan bli utdraget ganska fort, så att man inte kan räkna med att följa efter någon annan..

Jag kan bara svara för Vildmarksleden dvs första 37km och där tycker jag att det är bra markerat. Har man inte sett någon orange markering på ett par hundra meter är man antagligen fel.

Slutet kanske kan vara lite trixigt (när man lämnar knalleleden), men då kanske dom har satt upp snitslar eller nåt? Alltid bra med karta dock....:)