Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 22:19Prestaventil, finns bra info tex i början av den här tråden: http://www.cykelforum.se/viewtopic.php?id=654
Prestaventil, finns bra info tex i början av den här tråden: http://www.cykelforum.se/viewtopic.php?id=654
Quote from Funbeat user on 28 April 2011, 23:17Fredrik - Du är en klippa! I både info och självbehärskning.
Fredrik - Du är en klippa! I både info och självbehärskning.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 08:16😀 jag slapp ju skriva själv.
😀 jag slapp ju skriva själv.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 10:13Tycker ändå du är värd en eloge!
Karin, du borde nog köpa en cykelpump... Kan bara gissa hur lågt däcktryck du haft på trainern under vintern, men cykeln kommer inte uppföra sig som den ska på landsvägen utan att pumpas ordentligt.
Tycker ändå du är värd en eloge!
Karin, du borde nog köpa en cykelpump... Kan bara gissa hur lågt däcktryck du haft på trainern under vintern, men cykeln kommer inte uppföra sig som den ska på landsvägen utan att pumpas ordentligt.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 11:02Två pumpar är minimum tycker jag. En rejäl med tryckmätare att ha hemma och en liten att ha med ut tillsammans med extraslang och däckavtagare om man får punka.
Två pumpar är minimum tycker jag. En rejäl med tryckmätare att ha hemma och en liten att ha med ut tillsammans med extraslang och däckavtagare om man får punka.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 20:26Okej, en till dum fråga. Om man behöver byta tubdäck snabbt -- hur gör man då? Jag fattar att det är lätt att få av (om det är platt och inte för hårt pumpat), men sedan skall ju det nya på också. Jag gissar att man inte ställer sig i skogen en mil norr o
Okej, en till dum fråga. Om man behöver byta tubdäck snabbt -- hur gör man då? Jag fattar att det är lätt att få av (om det är platt och inte för hårt pumpat), men sedan skall ju det nya på också. Jag gissar att man inte ställer sig i skogen en mil norr o
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 20:36Mitt mot där ventilen sitter lämnar du olimmat ca en decimeter. Då är det lätt att riva av.
Du har med en tub som du förlimmat på fälg, sedan tagit av och vikt ihop. Limmet som är kvar på fälgen samt på reserven kletar ihop tillräckligt med tryck på att d
Mitt mot där ventilen sitter lämnar du olimmat ca en decimeter. Då är det lätt att riva av.
Du har med en tub som du förlimmat på fälg, sedan tagit av och vikt ihop. Limmet som är kvar på fälgen samt på reserven kletar ihop tillräckligt med tryck på att d
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 22:33Lim?? Var och varför ska man ha det? Är det inte bara att byta däcket från trainerdäck till landsvägsdäck?
Nu har jag shoppat pump. Det blev en fotpump från Clas Ohlsson. Återstår att se om den pumpar tillräckligt.
Lim?? Var och varför ska man ha det? Är det inte bara att byta däcket från trainerdäck till landsvägsdäck?
Nu har jag shoppat pump. Det blev en fotpump från Clas Ohlsson. Återstår att se om den pumpar tillräckligt.
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 22:54Enligt vad som står ovan så behövs lim bara då man har tubdäck.
Vad är tubdäck?
http://lmgtfy.com/?q=tubd%C3%A4ckPumpar en pump från Clas Ohlsson tillräckligt?
Enligt samma princip som ovan så pumpar den tillräckligt i ungefär ett år. Sen får du köpa e
Enligt vad som står ovan så behövs lim bara då man har tubdäck.
Vad är tubdäck?
http://lmgtfy.com/?q=tubd%C3%A4ck
Pumpar en pump från Clas Ohlsson tillräckligt?
Enligt samma princip som ovan så pumpar den tillräckligt i ungefär ett år. Sen får du köpa e
Quote from Funbeat user on 29 April 2011, 23:09Du trenger heller ikke lim, da du har "åpent" dekk og slange. De som trenger lim har "lukket" dekk el. Pariser dekk. Det er dekker hvor slangen og dekk er i et`
Din fotpump klarer helt sikkert 8-9 bar, som er tilstreklig. Men du må også ha en minni pum
Du trenger heller ikke lim, da du har "åpent" dekk og slange. De som trenger lim har "lukket" dekk el. Pariser dekk. Det er dekker hvor slangen og dekk er i et`
Din fotpump klarer helt sikkert 8-9 bar, som er tilstreklig. Men du må også ha en minni pum