Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Precis som jag skrev så fanns det naturligtvis inte 1850 kvinnor som klarade 4-timmarsgränsen i år heller utan ca 470 stycken.
1850:e kvinna hade tiden 4:47:59.

Rimligtvis borde då många många fler av de tjejer som sprang förra året fått starta längre

Stefan: Jag förstår inte varför det skulle vara så? Man seedar inte kvinnor och män olika. De seedas på samma förhållande och om man är man och inte kommer under en viss tid så får man inte komma in i en viss startgrupp. Så är det med kvinnor också även o

För att förtydliga min poäng igen: Förra året kom min sambo på 875:e plats av lite drygt 3000 tjejer. Jag tyckte då att hon borde bli uppflyttad en startgrupp till startgrupp D. I startgrupp A-D finns sammanlagt 1850 tjejer. Alltså 975 fler än 875.
Alltså

Och då upprepa jag min fråga, varför skulle tjejer särbehandlas i den frågan? Är gränsen 4h så är den, varse man är tjej eller inte.
Jag kan också tycka att tanken med lite fler tjejer längre fram är trevlig men det finns en mening med startgrupperna och

Efter mycket snokande, seedningstiderna för Stockholm marathon:

Startgrupp A Elit, Startgrupp B Elit
Startgrupp C, ca 3.35.00 marathon, 1.35.00 halvmara, 2.35.00 Lidingöloppet
Startgrupp D, ca 4.00.00 marathon, 1.50.00 halvmara, 2.55.00 Lidingöloppet
Sta

Jag vet inte om jag är dålig på att förklara Karl? Eller vill du inte förstå?

I startgrupp A-D finns 1850 kvinnor, trots att bara 470 faktiskt klarar 4 timmar.

Alltså är det just så att ca 1350 tjejer står i fel startgrupp.

Det är alltså ca 1350 tjejer som står i startgrupp A-D trots att de inte klarar 4 timmar! Det har aldrig varit mer än max 540 tjejer som klarat 4 timmar, ändå så står 1850 tjejer där.

Förstår du nu vad jag menar Karl?

Du förstår ju fortfarande inte.
Jag kan ha gjort 2:40 på maran för två år sen, seeda mig med det och sen komma in på 4 timmar. Det betyder bara att jag var kass just det loppet. De tjejerna har blivit seeda för de har klarat gränserna som visas ovan och d

Stefan du underskattar antalet anledningar till att man kan springa ett icke optimalt marathon. En del faller bort pga skador en del pga sjukdom en del får problem med värmen en del tappar motivationen osv osv osv...

hur skulle du göra om du var ansvari

dubbelpost...