Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Någon som sitter inne och håller på seedningsregler för startgrupp B?

Startar f.n. i C och det kändes inte som man kunde springa snabbare än 4:35-4:40 första 2 km från C förra året och det blir dyrköpt tid att ta in sedan 🙁

Har något minne av att det tidigare har varit 1.18 på halvmara.

DEt är underligt att de inte går ut öppet med tiderna. Men antagligen är det för att folk inte ska se det direkt och komma dragandes med sina resultat. Nu måste man oftast anstränga sig och ringa dit och liknande.

Stefan,
jag förstår inte din upphetsning om det nu blev grupp D eller E. En sluttid på 4:17:56 motsvarar oberoende placering i mål en snitthastighet på 9,82 km/h. Säg att man under de första 20 min bara skulle kunna gå i raskt takt ca. 5 -6 km/h. Så skull

Hetsa upp sig? Jag? Det har jag aldrig gjort.... 🙂

Håll dig till sakfrågan istället för att kritisera mig.
Tror du själv att 1850 kvinnor kommer klara 4-timmarsgränsen i Stockholm i år? Ändå så är det det de säger när de påstår att gränsen för D är 4

Borde väl inte lägga mig i eftersom jag inte tänker springa några maraton ännu, men inte f*n kan jag hålla tangentbordsfingrarna i styr:

Det de säger är att det är 1850 kvinnor som klarat kvalgränsen på 4 timmar. För kvalificering räknas maror och halvma

läst med intresse.
och tänker för mig själv.
vad skönt att slippa bli omsprungen av er;)
jag håller mig nånstans längst bak, och tar mig förmodligen runt
på det viset hela vägen.
fast med stor marginal från dem som inte kommer att ta sig runt alls....
kl

Pia, min erfarenhet är att man blir glad när ens kompisar springer om en, då går det ju bra för dem! 🙂

Vill man ta det lungt och komma runt passar det utmärkt att starta långt bak. Efter tre mil kommer du ändå börja gå om folk till höger och vänster, o

Nån som har koll föresten på vad det är för halvmara resultat som krävs för att få hoppa upp från startgrupp F till E?

Det är ju också så himla mycket folk så man blir omsprungen och springer om hela tiden. Det blir ju som en stor gungande massa som det inte går att hålla någon koll på. 🙂

Den enda gången förra året då jag kände att "nej nu jäklar " var ganska nära mål