Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Men nu förstår jag inte.....

Jag har startnummer 675. Sprang på 4:09:33 förra året. Enligt listan på startnummer/grupper skulle jag hamna i D. Men jag klarade ju inte 4-timmarsgränsen.... (#)

Eller är det så att tidsgränsen går före startnummerseedninge

Stefan: många av dessa 1850 kvinnor kan ha sprungit andra maror än Stockholm förra året och har seedningstider från dessa lopp, respektive bra resultat från halvmaraton. Jag tror inte att många tjejer hamnar i A - D som förstagångslöpare utan meriter. De

Fia-Lotta: de här gränserna gäller vad jag förstått "efterseedningen" för att få byta startgrupp. Du kan nog vara lugn, och grattis till platsen i D 🙂

Aha, då förstår jag.

Hur krångligt kan en arrangör göra det på en skala? (#)

Tack Fredrika! 🙂

Stefan: Jag tror inte du kan räkna så. Det är ju inte alls säkert de fyllt upp alla startnummer i startleden innan.

Nej, det är inte säkert att de fyllt upp alla platser, men det skiljer lite väl många platser. Jag är övertygad om att vi inte kommer att få se mer än ca 550 tjejer klara 4-timmarsgränsen i år heller även om de nu påstår att det är 1850 stycken (minus någ

Ja här är en som alltså kommer starta i D och med all sannolikhet INTE kommer klara 4-timmarsgränsen. Så åtminstone en kan räknas bort. 🙂

Fast jag tänker inte byta startgrupp för det..... (H)

Fia-Lotta: det är inte arrangören som krånglar till det, det är vi 🙂 (Snillen spekulerar på funbeat... tjoho)

😀

Tror du????

Faktum är att arrangören kanske har läst på det här med köteori. Då ser de nog en fördel i att blanda upp startgrupperna lite. Värsta trängseln uppstår ju om 2000 personer som springer exakt lika fort startar samtidigt från samma ställe.