Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Skickar med en lång konversation jag haft med kansliet angående startgrupperna. De säger att "kvalgränsen" för D-gruppen är 4 timmar, vilket jag tycker är mycket märkligt. Börja läsa längst ner, dvs läs nerifrån och upp:

Från: info@marathon.se mailto:in

Ja, för E 4.40, för D 4.00 - men vad är det som är märkligt med just den gränsen? (Inte för att jag ifrågasätter, jag undrar hur du menade)

Det finns tydligen många damer som är goda för tider under 4 timmar. Med en sådan bredd så förväntar jag mig en vassare topp som snart tar upp kampen med Paula Radcliffe&Co. Får vi se en svensk marathonmedalj i London-OS?

Stefan anade en komplott även på Göteborgsvarvet, i samma ärende. Dags att lägga ner konspirationsteorierna och börja svara på alla samtal och mejl som kommer in till jätteloppen i stället, för att vända på perspektivet?

Hälften av deltagarna i Stockholm

Det är ingen konspirationsteori.
Vad jag menar om ni läser min konversation nerifrån och upp är att det är märkligt att de tror att det i år finns 1850 kvinnor kapabla till att klara 4 timmar. Inget annat år har mer än 540 kvinnor (som mest) klarat 4 timm

Ja, det är jobbigt med alla motionärer. Klaga hos SOK.

Det enklaste för alla parter vore om Stockholm Marathon publicerade seedningstabeller, modell Vasaloppet, där alla kunde gå in och se vilka tider som gäller. Kansliet skulle dessutom slippa ett stort antal onödiga förfrågningar.

Stefan: tyvärr är det nog så att de inte särskiljer kvinnor så även om din sambo platsar högre upp i startgruppen beroende på hur kvinnorna har sprungit så går de efter alla. Och om de nu sätter folk i D som klarat under 4h så vill de inte ha folk som int

Men det konstiga är ju att det finns 1850 kvinnor i startgrupp A-D, trots att det förra året enbart var ca 500 kvinnor som klarade 4 timmar.

Jag förstår inte hur de tänker / seedar när det inte räcker med att komma på plats 875 förra året och ändå inte

Stefan: Det är väl inte alls konstigt? Tyvärr så klarade din sambo inte seedningsgränsen 4h och därför hamna hon inte i startgrupp D.

Det kan ha kommit till massa kvinnor som klarar den gränsen (även om jag tvivlar det). Men de går rätt stenhårt efter ti