Quote from Guest on 29 June 2008, 22:09Hej!
Mitt mål detta år är tjejmilen (som vanligt).
Jag har inte hunnit springa så mycket som jag hoppats och nu har jag börjat cykla till jobbet några dagar i veckan för att inte förfalla helt. Det blir 2+2 mil varje dag jag cyklar.
Med tanke på tjej
Hej!
Mitt mål detta år är tjejmilen (som vanligt).
Jag har inte hunnit springa så mycket som jag hoppats och nu har jag börjat cykla till jobbet några dagar i veckan för att inte förfalla helt. Det blir 2+2 mil varje dag jag cyklar.
Med tanke på tjej
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 22:19Det hela beror väl på vilken målsättning du har med tjejmilen. Räcker det att du tar dej runt eller vill du klara av en viss tid?
Jag skulle personligen inte vilja springa mindre än två gånger i veckan. För mej känns det lite som att börja om då, jag få
Det hela beror väl på vilken målsättning du har med tjejmilen. Räcker det att du tar dej runt eller vill du klara av en viss tid?
Jag skulle personligen inte vilja springa mindre än två gånger i veckan. För mej känns det lite som att börja om då, jag få
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 22:40Hej!
Målet är under 53 (förra årets tid). Jag har kikat på träningsuppläggen på marathon.se men har aldrig följt ett. Jag hinner inte springa (prioriterar inte) så mycket som man ska enligt de programen.
Förra året sprang jag två-fyra pass i veckan (ib
Hej!
Målet är under 53 (förra årets tid). Jag har kikat på träningsuppläggen på marathon.se men har aldrig följt ett. Jag hinner inte springa (prioriterar inte) så mycket som man ska enligt de programen.
Förra året sprang jag två-fyra pass i veckan (ib
Quote from Funbeat user on 29 June 2008, 23:23Du behöver grennära träning, då man blir bra på det man tränar. Mitt förslag vore att varva distanspass (mellan 5-7 km upp till ca 10 km) med någon form av intervaller (korta; 9*300m och långa; 6*1000m). Dessutom kan du pröva fartlek för att på så vis öka
Du behöver grennära träning, då man blir bra på det man tränar. Mitt förslag vore att varva distanspass (mellan 5-7 km upp till ca 10 km) med någon form av intervaller (korta; 9*300m och långa; 6*1000m). Dessutom kan du pröva fartlek för att på så vis öka
Quote from Bjarne Lewin on 29 June 2008, 23:28Nja Anna! Nu vet jag inte om jag är för tuff! Men det är väl inte fel att cyckla. du kan ju ha löpskorna på dig och springa sista biten... Jag vet det är krux med cyckletransporten sen men finns det lämpliga bussförbindelser så ordnar det sig, Gäller bara
Nja Anna! Nu vet jag inte om jag är för tuff! Men det är väl inte fel att cyckla. du kan ju ha löpskorna på dig och springa sista biten... Jag vet det är krux med cyckletransporten sen men finns det lämpliga bussförbindelser så ordnar det sig, Gäller bara
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 09:02Två löppass i veckan är nog lite för lite om man har ett visst tidsmål. Själv tycker jag att i snitt minst tre löppass i veckan är den nivå som behövs för att utvecklas.
Cykelträning i all ära, men den kondition man får med hjälp av den har man föga anvä
Två löppass i veckan är nog lite för lite om man har ett visst tidsmål. Själv tycker jag att i snitt minst tre löppass i veckan är den nivå som behövs för att utvecklas.
Cykelträning i all ära, men den kondition man får med hjälp av den har man föga anvä
Quote from Funbeat user on 30 June 2008, 09:14Med tanke på din joggingfart så räcker det med 2 löppass i veckan ett snabbare och ett valfritt. Konditionen får du av att anstränga dig under cykelpassen.
Med tanke på din joggingfart så räcker det med 2 löppass i veckan ett snabbare och ett valfritt. Konditionen får du av att anstränga dig under cykelpassen.
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 17:11Är också intresserad av att få ihop kombinationen cykling och löpning.
För mig är cyklingen mest ett tre-i-ett-lösning (ooh, ett kinderegg :-))
- jobbtransport / träning / komma ut i friska luften
Löpningen är ett sätt att få mer fokuserad träning, och g
Är också intresserad av att få ihop kombinationen cykling och löpning.
För mig är cyklingen mest ett tre-i-ett-lösning (ooh, ett kinderegg :-))
- jobbtransport / träning / komma ut i friska luften
Löpningen är ett sätt att få mer fokuserad träning, och g
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 21:17Henrik D. Jag cyklar också till jobbet. Har 16-18 trafikljus på vägen (ja, jag stannar alltid vid rött..) så det är snarare intervall träning för mig! 🙂 Men jag cyklar ganska lugnt jämfört med löpningen. Mest för att slippa trängas på pendeln och få lit
Henrik D. Jag cyklar också till jobbet. Har 16-18 trafikljus på vägen (ja, jag stannar alltid vid rött..) så det är snarare intervall träning för mig! 🙂 Men jag cyklar ganska lugnt jämfört med löpningen. Mest för att slippa trängas på pendeln och få lit
Quote from Funbeat user on 1 July 2008, 21:40Hej Anna.
"Med tanke på tjejmilen, skaderisk mm, räcker det med att jag springer en-två gånger i veckan och cyklar resterande pass (två-tre dagar)? Eller är det dumt?"
Du har som mål sub 53 på milen och med två löppass i veckan och två, tre pass på cyke
Hej Anna.
"Med tanke på tjejmilen, skaderisk mm, räcker det med att jag springer en-två gånger i veckan och cyklar resterande pass (två-tre dagar)? Eller är det dumt?"
Du har som mål sub 53 på milen och med två löppass i veckan och två, tre pass på cyke