Forum

Forum Navigation
You need to log in to create posts and topics.

Coca cola funkade jättebra på IM i Kalmar för mig... så det är nog olika från person till person om man tål kolsyran eller inte.

Visst Linus - för mig också - efter att ha läst Coltings uppskattande av Cola som sportdryck drack jag flera liter ffa under cyklingen i Kalmar men var det inte rätt lite kolsyra i den Colan?

på lidingö serverar dom pepsi hade dock inga problem med de, men så va den upphäld i plastmuggar så jag tror inte de va speciellt mycket kolsyra i,.

Min drömsportdryck:
Cola med halverad sockermängd i, men samma mängd aromer, i med maltodextrin, ett stänk citron eller lime och lite salt.
Kunde kanske göras i version med vassleprotein i också.
Absolut inget aspartam, sukralos eller annat extra sötnings

För övrigt ... vet inte hur bra det fungerar, jag cyklade mer än jag sprang ett par veckor och det känns tyvärr lite bakslag ... men det var kanske för korta cykelturer och lite för lite löpande öht.

om man ska blanda ut cola så är de med vodka!

LingLing,
min favorit är också cola med vatten. Varför finns det inte som pulver??

Anna, jag kombinerar löpning och cykling. Tre pass löpning och 1-2 pass cykel/vecka. Vissa perioder mer löpning ex om jag förbereder mig för ett lopp.

Nej, rom.
Och cola utspädd med vatten konstaterade _jag_ var perfa efter 90 minuterspass. Alltför tjockflytande (sockerhaltig) läsk släcker inte törsten.

Cola blandat med apelsinjuice är perfekt. Gott men med frånstötande färg, kul att se folks reaktioner.

😀
Häller ibland cola i ngn av flaskorna på mitt vätskebälte, fungerar inte jättebra om det inte är från en flaska som varit öppnad och slagit av sig lite ... det skakar lite när man springer ...
Så ofta kör jag med powerade, och då gäller det att välja r