Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningByxor o vinterlöping
You need to log in to create posts and topics.

Hej!

Jag har aldrig sprungit när det är minus grader ute men nu bestämt mig för att även börja löpträna på vintern och behöver hjälp med vilka byxor som kan vara bra. Vad använder ni? Märke etc?

Tack på förhand!

Mvh Mia

själv använder jag mig av ett par vidtäta tights (SALOMON Windstopper Tight), dock är dessa rätt så dyra. Dobsom r90 byxorna är också helt ok i min mening.

Tighsen räcker ned till -10 med lager 1 under. Har sprungit med dem ned till -26 med lager 2.

Svå

Eftersom vintern här är varierande så blir det allt mellan enbart sommartights och vintertights med långkalsånger under.
Märke e svårare att rekommendera eftersom din och min kroppsbyggnade troligen skiljer sig åt, men jag kör med Newline, Craft och Kalen

Jag kör med Nike vintertights. 700 kr på löplabbet tror jag att de kostade. Kanonbra och funkar i riktigt kalla temperaturer.

Och jag har ett par Gore vintertights. Men tycker att det funkar nästan lika bra när dom är smutsiga med sommartightsen och ett par underställsbrallor. Förr om åren har jag haft ett par Craft överdragsbrallor med olika tjockt under. Det går också bra om m

Har inte sprungit i kallare än -5 men då var jag å andra sidan ute i nio timmar!
Två lager räckte då mer än väl till. Först ett par SOC M Windtight + Dobsom overallbyxor, men det blev alldeles för svettigt efter några mil. Därefter ett par Ullmax microfib

Det är ju självklart lite beroende på om man är frusen eller inte...

Själv så vill jag absolut inte vara för varmt klädd när jag springer. Gärna lite småfrusen direkt när jag kliver utanför dörren för jag vet att jag snabbt blir varm.
I fredags t.ex så v

Jag är ganska nöjd med mina craft i boxermodell med vindtätning framtill, lager 1.
Det är kanske samma vi tänker på, Maria H
Springer jag på hårt funkar det med dom under vanliga sommartajts. Hade faktiskt långa skidstrumpor under tajtsen som räckte ända

Köpte nyligen ett par Craft L3 byxor. Väldigt nöjd med dem, sprang tidigare i R90 och dessa var ett otroligt lyft.
Craft underställ, L1 ventilation stod det på dem.

Aadu: Jajemensan, visst är det dom jag menar! Ska testa med långa strumpor (upp till knäna) ngn gång och boxervindisarna. Fick exakt det tipset igår.