Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningByxor o vinterlöping
You need to log in to create posts and topics.

Jag håller ju på att spara som en tok till en resa så har inte köpt någonting extra till vinterlöpningen - första vintern jag springer utomhus.

Jag kör mina vanliga tunna löpartajts från Craft och ett par vindbyxor ovanpå från Soc (fick ett set i julklap

Sanna: jag fick sådana från Craft av min pojkvän i julklapp 🙂 Sprang med dom första gången i fredags, milen, och de var kanonsköna och perfekta. Runt minus 2° och strålande sol. Dock tycker jag dom är lite pösiga framtill, tycker du också det? Jag var t

Kan meddela att mina SOC har samma form. Super-super-tajta ben, trots XL-storlek men gott om utrymme runt arslet. Är det tänkt man ska springa med mamelucker under?

Peter: ja man kan ju undra... mina är stl 36 och jag hade nog kunnat ha mindre eg, men kanske inte i benen iofs där är dom tighta, men ja fram runt grenen är det pösigt värre... Inte där bak dock, där får min ädla bakdel plats helt perfekt 😛

Appropå mamelucker så sprang jag "Årets sista långpass", alltså hela dagen i söndags i mina Asics vintertights och mina nyinköpta mameluckliknande craftsbyxor under. Alldeles lagom varm och go hela tiden. Hade också vanliga benvärmare utanpå tighsen och d

Benvärmare är något jag behöver. Var får man tag på såna nuförtiden? Kan ju lära mig att sticka förstås men då kommer jag få ett par och 10-20 år sådär.

Sara: benvärmare tycker jag dom har i var och varannan klädaffär nuförtiden, men i sportaffärerna kanske dom är lite bättre, är inte säker. Men som sagt, det finns överallt i princip 🙂

Finns i varenda klädaffär. Jag köpte mina på Lindex.

Det är alltså inga regelrätta träningsbenvärmare - men det funkade klockrent. Tror inte det är på noga eftersom dom är utanpå tighsen.

Och där avslöjades det hur ofta jag handlar kläder. Får skylla på att jag är fattig student (#)

Sara: Benvärmare är i alla fall billiga. Annars kan du ta en gammal tröja och klippa av ärmarna - funkar också! 🙂