Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningByxor o vinterlöping
You need to log in to create posts and topics.

Hej igen!

Tack alla för alla superbra tips. De kommer väl till användning i kylan.
Nu vet jag vad jag ska ta på mig, för att inte frysa ändan av mig iaf. :-))

Mvh

Mia Thollander

Craft vintertights. Bra med vindtätt ända ned till nedanför knäna.
Jacka Gore med windstopper.

Jackan har jag året runt. Bara att fylla på med lager-på-lager-principen. Glöm inte att bomull är tabu. Bomull suger åt sig fukt och det försvinner inte så lät

Jenny: haha :D!! Jag undrade samma sak när jag provade mina...är det inte herrmodellen?! Gott om utrymme om man hade något att fylla ut med framtill, men precis som du skriver stör det mig inte det minsta när jag använder dem.

Buff har jag två. En på sk

Sanna: precis 😀 Det stör ju inte löpningen i sig, bara estetiskt. Hade varit skoj fylla ut med strumpor eller nåt nån gång för att se hur folk man möter reagerar 😀 Men jag vågar nog inte det.

*Dubbelpost* Det hängde upp sig här... grr.

Mina Gore vintertights sitter perfekt! Som en sulfid 🙂

Jenny: Det vore något att roa de andra i löparspåret med!!

Ska ta mig tusan testa någon dag. Risken är bara att jag misstas för Barbamamma...

BILD:www.funbeat.se/_uploads/thumbnails/m6036f4551e7840778719105243aeeca4.jpg

Jag kör med ett par vanliga vindbyxor från Newline på underkroppen, underställströja och en vindjacka på överkroppen. Har funkat bra hittills i vinter (temp +2 till -4) men det blev lite kallt under dagens pass (-6 grader) så får nog köra med ett par tunn

Jag lånade ut mina varma gosiga Craft-byxor i helgen åt en frusen närstående person, och har inte fått tillbaka dem tvättade ännu. Så nu funderar jag på hur jag ska improvisera dagens lunchlöpning. Minus 11 grader i sommartights känns inte så lockande.

Det som ni kallar buff låter precis som det jag är ute efter, aldrig hört namnet innan. Finns de att köpa i vilken sportaffär som helst eller var får man tag i dem?