Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 08:59Detta verkar vara en riktig tidningsanka påhittad av kreativa konspirationsfanatiker.
Det finns säkert en cykel med dylik hjälpmotor som någon byggt ihop, men jag tror inte att någon (inte ens synnerligen medelmåttiga motionärer som mig) skulle vilja hoj
Detta verkar vara en riktig tidningsanka påhittad av kreativa konspirationsfanatiker.
Det finns säkert en cykel med dylik hjälpmotor som någon byggt ihop, men jag tror inte att någon (inte ens synnerligen medelmåttiga motionärer som mig) skulle vilja hoj
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 09:52Tre gånger så mycket vikt som hojen i grundutförande behöver det nog inte röra sig om, det kan röra sig om mindre än hälften av själva hojens vikt.
http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikrevyn/article573966.ece
Tillverkaren av just detta exempel på
Tre gånger så mycket vikt som hojen i grundutförande behöver det nog inte röra sig om, det kan röra sig om mindre än hälften av själva hojens vikt.
http://www.nyteknik.se/popular_teknik/teknikrevyn/article573966.ece
Tillverkaren av just detta exempel på
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 10:42Undrar hur mycket extra effekt det skulle gå att få ur en sån *liten* motor för en cyklist som håller Cancellaras hastigheter..
Undrar hur mycket extra effekt det skulle gå att få ur en sån *liten* motor för en cyklist som håller Cancellaras hastigheter..
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 10:50Tror man pratade om ca 100 watt så det vore ett ganska betydande tillskott!
Personligen tvivlar jag dock starkt på detta ...
Tror man pratade om ca 100 watt så det vore ett ganska betydande tillskott!
Personligen tvivlar jag dock starkt på detta ...
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 11:02Det går nog att få ur 100 watt, men en sådan kräver stora tunga batterier om den ska ge kontinuerlig drift. Motorn kanske är användbar som tillfälligt krafttillskott vid korta utbrytningskörningar och i mindre backar.
Det låter dock som ett försenat april
Det går nog att få ur 100 watt, men en sådan kräver stora tunga batterier om den ska ge kontinuerlig drift. Motorn kanske är användbar som tillfälligt krafttillskott vid korta utbrytningskörningar och i mindre backar.
Det låter dock som ett försenat april
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 11:08Vill gärna tro att det är sant, för det skulle kunna förklara Cancellaras något högre fartresurser än undertecknads... 🙂 Alternativförklaringen är ju att han är bättre tränad förstås.
Vill gärna tro att det är sant, för det skulle kunna förklara Cancellaras något högre fartresurser än undertecknads... 🙂 Alternativförklaringen är ju att han är bättre tränad förstås.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 11:20Att sätta en 100W motor på Cancellara blir lite som att sätta en extra mopedmotor på en vanlig bil, hur mycket gör det för hastigheten?
Tror också att det hela är bullshit, känns som att nån dragit ett skämt som en medianisse råkat höra och tagit för san
Att sätta en 100W motor på Cancellara blir lite som att sätta en extra mopedmotor på en vanlig bil, hur mycket gör det för hastigheten?
Tror också att det hela är bullshit, känns som att nån dragit ett skämt som en medianisse råkat höra och tagit för san
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 11:27100 watt extra är mycket för vilken cyklist som helst, så liknelsen är inte helt rättvis. Jag vet inte exakt vad Cancellara producerar för watt. Det finns dock träningsfiler från t.ex. Tour de France tillgängliga på nätet och snittwatten för en delsträcka
100 watt extra är mycket för vilken cyklist som helst, så liknelsen är inte helt rättvis. Jag vet inte exakt vad Cancellara producerar för watt. Det finns dock träningsfiler från t.ex. Tour de France tillgängliga på nätet och snittwatten för en delsträcka
Quote from Anders Wallerstedt on 3 June 2010, 11:52Cancellaras kilometerdrag är mer 1500W+ och i en spurt 2000W+
Cancellaras kilometerdrag är mer 1500W+ och i en spurt 2000W+
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 12:10Är lite dåligt insatt i tävlingsrutinerna men. Eftersom det fins en minimi vikt på cyklarna borde vissa cyklar kontrolleras före ett lopp. Då borde man enkelt kunna se om man har adderat en extra motor.
Är lite dåligt insatt i tävlingsrutinerna men. Eftersom det fins en minimi vikt på cyklarna borde vissa cyklar kontrolleras före ett lopp. Då borde man enkelt kunna se om man har adderat en extra motor.