Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCancellara tävlat på MC !?
You need to log in to create posts and topics.

Såvida man inte har specialbyggt en lättare cykel för att nå samma målvikt, specialbyggt motorn för att passa med Sram och sedan gett den till världens bäste tempocyklist. *suck*

En god syklist tramper ca. 350-400 w når han trår til. Så er det frågan om hvordan elmotoren er giret. kommer de 100w i tillegg, eller vil de holde igjend i høyere hastigheter. Eller er de bare til hjelp i motlut under en hvis hastighet?

Dette hvet vi j

Det är nog en del ögonbryn som höjs om en hoj plötsligt väger typ 2,6 kg extra, men vikten är ju begränsad nedåt, inte uppåt. Cykla med tyngre hoj än konkurrenterna är inte ett regelbrott så det i sig kan inte föranleda någon åtgärd mot cyklisten.

Jonas - var kommer dessa siffror från?

Jag har vid ett par tillfällen kört ikapp med en elcykel av standardmodell och kan konstatera att "hjälpmotorn" nog ger en hel del extra kraft.

Jag har kört ifrån killen som varit klädd i vanliga kläder (inte träningskläder) utan större problem men utan

http://www.youtube.com/watch?v=pu88AdxIyPo&feature=popular
0.30 in i klippet visas siffror från hans cykeldator

Rätta mig om jag har fel, men 30 sek. in i videon visar de väl enbart max-watt och säger ingenting om hur länge denna kraftutveckling pågått?

okej, det går att backa ca 10s i klippet om man vill det också.

Bäckstedt körde Arnberg med över 800 W i snitt när Zipp testade hjul
och han hade runt 2 KW i sina bästa stunder.

Men han är ju svensk.