Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 12:17Såvida man inte har specialbyggt en lättare cykel för att nå samma målvikt, specialbyggt motorn för att passa med Sram och sedan gett den till världens bäste tempocyklist. *suck*
Såvida man inte har specialbyggt en lättare cykel för att nå samma målvikt, specialbyggt motorn för att passa med Sram och sedan gett den till världens bäste tempocyklist. *suck*
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 12:18En god syklist tramper ca. 350-400 w når han trår til. Så er det frågan om hvordan elmotoren er giret. kommer de 100w i tillegg, eller vil de holde igjend i høyere hastigheter. Eller er de bare til hjelp i motlut under en hvis hastighet?
Dette hvet vi j
En god syklist tramper ca. 350-400 w når han trår til. Så er det frågan om hvordan elmotoren er giret. kommer de 100w i tillegg, eller vil de holde igjend i høyere hastigheter. Eller er de bare til hjelp i motlut under en hvis hastighet?
Dette hvet vi j
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 12:19Det är nog en del ögonbryn som höjs om en hoj plötsligt väger typ 2,6 kg extra, men vikten är ju begränsad nedåt, inte uppåt. Cykla med tyngre hoj än konkurrenterna är inte ett regelbrott så det i sig kan inte föranleda någon åtgärd mot cyklisten.
Det är nog en del ögonbryn som höjs om en hoj plötsligt väger typ 2,6 kg extra, men vikten är ju begränsad nedåt, inte uppåt. Cykla med tyngre hoj än konkurrenterna är inte ett regelbrott så det i sig kan inte föranleda någon åtgärd mot cyklisten.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 12:36Jonas - var kommer dessa siffror från?
Jonas - var kommer dessa siffror från?
Quote from Bertil Nolheim on 3 June 2010, 12:40Jag har vid ett par tillfällen kört ikapp med en elcykel av standardmodell och kan konstatera att "hjälpmotorn" nog ger en hel del extra kraft.
Jag har kört ifrån killen som varit klädd i vanliga kläder (inte träningskläder) utan större problem men utan
Jag har vid ett par tillfällen kört ikapp med en elcykel av standardmodell och kan konstatera att "hjälpmotorn" nog ger en hel del extra kraft.
Jag har kört ifrån killen som varit klädd i vanliga kläder (inte träningskläder) utan större problem men utan
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 12:43http://www.youtube.com/watch?v=pu88AdxIyPo&feature=popular
0.30 in i klippet visas siffror från hans cykeldator
http://www.youtube.com/watch?v=pu88AdxIyPo&feature=popular
0.30 in i klippet visas siffror från hans cykeldator
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 12:48Rätta mig om jag har fel, men 30 sek. in i videon visar de väl enbart max-watt och säger ingenting om hur länge denna kraftutveckling pågått?
Rätta mig om jag har fel, men 30 sek. in i videon visar de väl enbart max-watt och säger ingenting om hur länge denna kraftutveckling pågått?
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 12:49okej, det går att backa ca 10s i klippet om man vill det också.
okej, det går att backa ca 10s i klippet om man vill det också.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 12:53Bäckstedt körde Arnberg med över 800 W i snitt när Zipp testade hjul
och han hade runt 2 KW i sina bästa stunder.
Bäckstedt körde Arnberg med över 800 W i snitt när Zipp testade hjul
och han hade runt 2 KW i sina bästa stunder.
Quote from Funbeat user on 3 June 2010, 12:56Men han är ju svensk.
Men han är ju svensk.