Quote from Guest on 19 February 2011, 15:17Hade tänkt köpa en Canyon Ultimate CF och velar lite med stoleken på ramen. Står i valet mellan en 58 och 60. Efter kontakt med Canyon så kommer båda storlekarna att fungera. Dock skulle 58:an kräva en 120mm styrstam.
Någon med erfarenhet som kan råda? V
Hade tänkt köpa en Canyon Ultimate CF och velar lite med stoleken på ramen. Står i valet mellan en 58 och 60. Efter kontakt med Canyon så kommer båda storlekarna att fungera. Dock skulle 58:an kräva en 120mm styrstam.
Någon med erfarenhet som kan råda? V
Quote from Funbeat user on 19 February 2011, 15:27Vi har ganska exakt samma proportioner och jag köpte en canyon cf strlk 60, tyckte den var för stor och bytte till 58:a. Jag är mkt nöjd med 58. Och de flesta rekommenderar ju att man ska köpa den mindre om man är mellan 2 storlekar.
Vi har ganska exakt samma proportioner och jag köpte en canyon cf strlk 60, tyckte den var för stor och bytte till 58:a. Jag är mkt nöjd med 58. Och de flesta rekommenderar ju att man ska köpa den mindre om man är mellan 2 storlekar.
Quote from Funbeat user on 19 February 2011, 16:05Tack, är lite det som gnager i mitt bakhuvud.
Missade att skriva att Canyons eget verktyg rekommenderade en 62:a till mig, vilket är lite väl stort.
Tack, är lite det som gnager i mitt bakhuvud.
Missade att skriva att Canyons eget verktyg rekommenderade en 62:a till mig, vilket är lite väl stort.
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 16:25Hej!
Funkar det bra att handla från canyon nu? Läste att det var lite problem med att få kontakt med dem osv. Men det kanske har bättrat sig. Läste att de hade fått en svensk agent dessutom. Brukar det bli bra med storlekarna dom rekomenderar? Har nu en
Hej!
Funkar det bra att handla från canyon nu? Läste att det var lite problem med att få kontakt med dem osv. Men det kanske har bättrat sig. Läste att de hade fått en svensk agent dessutom. Brukar det bli bra med storlekarna dom rekomenderar? Har nu en
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 17:30Vet flera som är nöjda med Canyon. Leverans- och kontaktproblemen verkar ligga flera år bakåt i tiden nu. Den svenska agenturen håller till i Bålsta om jag inte missminner mig, där man kan få provkänna på ett urval av deras modeller.
Canyons storlekskal
Vet flera som är nöjda med Canyon. Leverans- och kontaktproblemen verkar ligga flera år bakåt i tiden nu. Den svenska agenturen håller till i Bålsta om jag inte missminner mig, där man kan få provkänna på ett urval av deras modeller.
Canyons storlekskal
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 19:08>Niclas: Storlek 60 borde passa dig bäst.
Om du kollar på happymtb forum så finns där en "officiell Canyon-tråd" där Stefan, den svenska agenten, svarar på frågor och du får dessutom hjälp med storleksrekommendationer både av honom och andra Canyon-ägare
>Niclas: Storlek 60 borde passa dig bäst.
Om du kollar på happymtb forum så finns där en "officiell Canyon-tråd" där Stefan, den svenska agenten, svarar på frågor och du får dessutom hjälp med storleksrekommendationer både av honom och andra Canyon-ägare
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 19:11Leveransproblemen har varit på de "beställda" cyklarna. Men även en o annan som har varit på "Snabblager".
Leveransproblemen har varit på de "beställda" cyklarna. Men även en o annan som har varit på "Snabblager".
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 21:21Har varit i kontakt med Stefan, Canyon Sverige. Har absolut inget att klaga på utan har fått snabba svar. Tar förgivet att lagersaldot på hemsidan stämmer när det är dags för beställning..
Niclas - Lägg in dina mått på http://www.competitivecyclist.com k
Har varit i kontakt med Stefan, Canyon Sverige. Har absolut inget att klaga på utan har fått snabba svar. Tar förgivet att lagersaldot på hemsidan stämmer när det är dags för beställning..
Niclas - Lägg in dina mått på http://www.competitivecyclist.com k
Quote from Funbeat user on 23 February 2011, 23:00Hej!
Tack för alla svar.
Nej tycker inte att det verkar vara några problem längre. En kompis till mig beställde den racer med sram force från deras outlet. Inga problem där!
Är väldigt sugen på en slx 8.0 men är ju lite orolig om storleken. Brukar ni k
Hej!
Tack för alla svar.
Nej tycker inte att det verkar vara några problem längre. En kompis till mig beställde den racer med sram force från deras outlet. Inga problem där!
Är väldigt sugen på en slx 8.0 men är ju lite orolig om storleken. Brukar ni k
Quote from Funbeat user on 24 February 2011, 10:17@Niclas;
Vill bara förtydliga vad jag grundar min rekommendation av storlek 60 på.
Är själv 193 cm med benläng 93,5 cm och har en kompis som är 195 cm med liknande benlängd som mig. Vi trivs (i mitt fall trivdes eftersom jag kommande säsong kör TREK) båda
@Niclas;
Vill bara förtydliga vad jag grundar min rekommendation av storlek 60 på.
Är själv 193 cm med benläng 93,5 cm och har en kompis som är 195 cm med liknande benlängd som mig. Vi trivs (i mitt fall trivdes eftersom jag kommande säsong kör TREK) båda