Quote from Funbeat user on 27 May 2011, 21:46Borde det göra. Finns alltid en chans att de säger nej, men om de är rädda om sitt rykte finns det ingen anledning att snåla med sånt. Enda gången jag dragit av en kedja hade jag på stora klingan fram o största bak av misstag o tryckte till.. den vinkel s
Borde det göra. Finns alltid en chans att de säger nej, men om de är rädda om sitt rykte finns det ingen anledning att snåla med sånt. Enda gången jag dragit av en kedja hade jag på stora klingan fram o största bak av misstag o tryckte till.. den vinkel s
Quote from Funbeat user on 31 May 2011, 22:19"stora klingan fram o största bak"
Då skulle jag ha gjort av med ett dussin kedjor redan, så lätt ska dom inte knäckas, eller så är jag ovanligt svag i benen (H)
"stora klingan fram o största bak"
Då skulle jag ha gjort av med ett dussin kedjor redan, så lätt ska dom inte knäckas, eller så är jag ovanligt svag i benen (H)
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 08:37Njae, glömde tillägga att det var på en MTB med trippel, tror vinkeln blir värre.
Njae, glömde tillägga att det var på en MTB med trippel, tror vinkeln blir värre.
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 12:49OK, lite värre kanske, måste varit Campa grejer 😉
OK, lite värre kanske, måste varit Campa grejer 😉
Quote from Funbeat user on 1 June 2011, 13:08Nope Shimano. Möjligt att kedjan inte var helt 100 men det var rätt mycket vinkel..
Nope Shimano. Möjligt att kedjan inte var helt 100 men det var rätt mycket vinkel..
Quote from Funbeat user on 2 June 2011, 19:10Nej jag har aldrig dragit av en kedja tidigare och tycker inte att jag har växlat under högsta belastning eller så. Tror att det kanske har att göra med att jag gärna kör på stora klingan fram och 1,2,3 där bak uppför samtidigt som jag står upp. Får väl v
Nej jag har aldrig dragit av en kedja tidigare och tycker inte att jag har växlat under högsta belastning eller så. Tror att det kanske har att göra med att jag gärna kör på stora klingan fram och 1,2,3 där bak uppför samtidigt som jag står upp. Får väl v
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 11:20Snor lite tid o plats här!
Ngn som har koll eller vet ngt om det går att få en Canyon med lite mer gaffelrör för att kunna passa in med distanser efter sin position?
själv skulle jag vilja ha bra mkt mer än d som bilder visar på Canyon hojjarna..
/stu
Snor lite tid o plats här!
Ngn som har koll eller vet ngt om det går att få en Canyon med lite mer gaffelrör för att kunna passa in med distanser efter sin position?
själv skulle jag vilja ha bra mkt mer än d som bilder visar på Canyon hojjarna..
/stu
Quote from Funbeat user on 6 June 2011, 11:29Släng iväg en fråga till Stefan som representerar Canyon Bicycles i Sverige, sverige@canyon.com. Han har nog koll på det mesta.
Släng iväg en fråga till Stefan som representerar Canyon Bicycles i Sverige, sverige@canyon.com. Han har nog koll på det mesta.
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 15:19Du får säkert köpa en okapad gaffel. Snacka med Stefan som sagt. Jag behövde en ny styrstam (längre). "Bara skicka in den gamla så får du en ny". Bra skit!
Du får säkert köpa en okapad gaffel. Snacka med Stefan som sagt. Jag behövde en ny styrstam (längre). "Bara skicka in den gamla så får du en ny". Bra skit!
Quote from Funbeat user on 8 June 2011, 16:54Fick svar från Canyon igår.. Cykeln lev. med 2st 5mm spacers, går ej att få mer.
Så det är ju isf att byta styrstam med en större vinkel, alt helt enkelt börja vänja kroppen med att ha en aggressivare position...
Var ju inte d svaret jag sökte direkt..
Fick svar från Canyon igår.. Cykeln lev. med 2st 5mm spacers, går ej att få mer.
Så det är ju isf att byta styrstam med en större vinkel, alt helt enkelt börja vänja kroppen med att ha en aggressivare position...
Var ju inte d svaret jag sökte direkt..