Quote from Guest on 8 February 2010, 10:19Jag lägger antagligen denna diskussion i fel grupp men jag tror att det är här jag får hjälp...
Ungefär 2004 eller 2005 så fanns det i Runners Word ett uppslag med några recept. Bland annat ett med chokladbollar med jordnötssmör, jag kom på att jag ville
Jag lägger antagligen denna diskussion i fel grupp men jag tror att det är här jag får hjälp...
Ungefär 2004 eller 2005 så fanns det i Runners Word ett uppslag med några recept. Bland annat ett med chokladbollar med jordnötssmör, jag kom på att jag ville
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 10:29Precis i min smak!
Hoppas någon kan få fram receptet. 🙂
Precis i min smak!
Hoppas någon kan få fram receptet. 🙂
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 10:34En dum fråga: varför vill man ha jordnötssmör i chockladbollarna?
En dum fråga: varför vill man ha jordnötssmör i chockladbollarna?
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 10:41Vet inte om det är det här du letar efter, men här är ett recept i alla fall. Blir dom goda?
Chokladbollar med jordnötssmör (25 st)
?3 dl havregryn
?100 g jordnötssmör
?50 g jordnötter
?1 dl socker
?4 msk starkt kaffe
?3 msk kakao
?1 msk vaniljsocker
?K
Vet inte om det är det här du letar efter, men här är ett recept i alla fall. Blir dom goda?
Chokladbollar med jordnötssmör (25 st)
?3 dl havregryn
?100 g jordnötssmör
?50 g jordnötter
?1 dl socker
?4 msk starkt kaffe
?3 msk kakao
?1 msk vaniljsocker
?K
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 10:42Hur kan det gå fel när man lägger ihop två godsaker som jordnötssmör och choklad i bollar? 😉
Hur kan det gå fel när man lägger ihop två godsaker som jordnötssmör och choklad i bollar? 😉
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 11:02Glöm nu inte att göra så det räcker till alla 😉
Glöm nu inte att göra så det räcker till alla 😉
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 11:22Hej
Nepp det var inte det receptet.Man använde jordnötsmör istället för vanligt smör och någon typ av råsocker. Jag håller tummarna att det finns någon där ute som sparar alla sina gamla RW
Hej
Nepp det var inte det receptet.
Man använde jordnötsmör istället för vanligt smör och någon typ av råsocker. Jag håller tummarna att det finns någon där ute som sparar alla sina gamla RW
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 11:27- 100 g jordnötssmör
- 3 dl havregryn
- 1 dl fruktsocker
- 2 msk honung
- ca ½ dl mjölk
- ca ½ dl kokos
- Blanda ihop alla ingredienserna, utom kokosen, till en jämn smet
- Rulla bollarna i valfri storlek. Brukar räcka till ungefär 10-12
- 100 g jordnötssmör
- 3 dl havregryn
- 1 dl fruktsocker
- 2 msk honung
- ca ½ dl mjölk
- ca ½ dl kokos
- Blanda ihop alla ingredienserna, utom kokosen, till en jämn smet
- Rulla bollarna i valfri storlek. Brukar räcka till ungefär 10-12
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 11:46I julas hade de ett kul recept med dadlar och sånt som "klister" i bollarna. Tror det går rätt bra att experimentera, jag brukade ofta göra chokladbollar på känn när jag var yngre.
I julas hade de ett kul recept med dadlar och sånt som "klister" i bollarna. Tror det går rätt bra att experimentera, jag brukade ofta göra chokladbollar på känn när jag var yngre.
Quote from Funbeat user on 8 February 2010, 12:12Jag brukar bara blanda havregryn och jordnötssmör när suget sätter in...ibland har jag i lite kakao också.
Chokladbollar med jordnötssmör måste alltså vara något i min smak :-).
Jag brukar bara blanda havregryn och jordnötssmör när suget sätter in...ibland har jag i lite kakao också.
Chokladbollar med jordnötssmör måste alltså vara något i min smak :-).