Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 18:02Blev förra året bjuden på Chokladbollar där cocosflingorna fattades ...eftersom inga fanns hemma å det var långt till affären. Lite kletigt till kaffet å Avecen men klart konsumer-bara....Tips på annat att köra den där sista å så lilla underbara finischen
Blev förra året bjuden på Chokladbollar där cocosflingorna fattades ...eftersom inga fanns hemma å det var långt till affären. Lite kletigt till kaffet å Avecen men klart konsumer-bara....Tips på annat att köra den där sista å så lilla underbara finischen
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 18:07Pärlsocker är en klassiker, smarrigare än kokosflingor om du frågar mig. Pärlsockret kompletterar ju det härligt raffinerade vita sockret som smeten innehåller på ett synnerligen bra och hälsosamt sätt.
Pärlsocker är en klassiker, smarrigare än kokosflingor om du frågar mig. Pärlsockret kompletterar ju det härligt raffinerade vita sockret som smeten innehåller på ett synnerligen bra och hälsosamt sätt.
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 20:45Det blir lite OT, men angående chokladbollar och pärlsocker; minns en fadäs i min _mycket_ unga ungdom! Jag och kompisen visste hur man gjorde chokladbollar, och vi visste att man skulle ha pärlocker, men vi missade att man skulle ha det _utanpå_ om man s
Det blir lite OT, men angående chokladbollar och pärlsocker; minns en fadäs i min _mycket_ unga ungdom! Jag och kompisen visste hur man gjorde chokladbollar, och vi visste att man skulle ha pärlocker, men vi missade att man skulle ha det _utanpå_ om man s
Quote from Funbeat user on 26 February 2010, 21:00Vi använde ett jordnötsmör från Kung Markatan, innehåller bara malda jordnötter.
Tror att det kan hetta chokladbollar så länge man har choklad i. Tror inte att chokladbollar är namnskyddat så som ex Falukorv...
Tror dessa chokladbollar funkar bra iställ
Vi använde ett jordnötsmör från Kung Markatan, innehåller bara malda jordnötter.
Tror att det kan hetta chokladbollar så länge man har choklad i. Tror inte att chokladbollar är namnskyddat så som ex Falukorv...
Tror dessa chokladbollar funkar bra iställ
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 08:41Fantastiskt intressant tråd det här!
Fantastiskt intressant tråd det här!
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 13:31Fredrik - jag håller med dig, man kan inte kalla vad som helst för vad som helst.
Mina funderingar skrev jag ner för ett tag sedan: http://lm.bloggplatsen.se/2010/01/23/2444799-det-heter-chokladboll/
Och själv har jag aldrig - håll i er nu - ätit jordn
Fredrik - jag håller med dig, man kan inte kalla vad som helst för vad som helst.
Mina funderingar skrev jag ner för ett tag sedan: http://lm.bloggplatsen.se/2010/01/23/2444799-det-heter-chokladboll/
Och själv har jag aldrig - håll i er nu - ätit jordn
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 21:16Vill man har choklad/jordnötsbollarna som energikakor kan jag tipsa om att hotta upp den klassiska Runekakan med jordnötssmör. Kalasgott :-). Koka knäcken som vanligt. Blanda till de torra ingredienser du vill ha i...havregryn, nötter etc. I själva ihopb
Vill man har choklad/jordnötsbollarna som energikakor kan jag tipsa om att hotta upp den klassiska Runekakan med jordnötssmör. Kalasgott :-). Koka knäcken som vanligt. Blanda till de torra ingredienser du vill ha i...havregryn, nötter etc. I själva ihopb
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 22:31Ett annat recept på goda chokladbollar, eller nougatbollar kanske man ska kalla dem:
50 g riven guldnougat
50 g margarin
(3 msk kakao)
2,5 dl havregryn
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
2 msk kallt kaffe
Riven kokos eller strössel att rulla bollarna iHar
Ett annat recept på goda chokladbollar, eller nougatbollar kanske man ska kalla dem:
50 g riven guldnougat
50 g margarin
(3 msk kakao)
2,5 dl havregryn
1 dl socker
1 msk vaniljsocker
2 msk kallt kaffe
Riven kokos eller strössel att rulla bollarna i
Har
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 23:56Allt blir bättre av att rulla i choklad, det är bakningens motsvarighet till bacon liksom..
Allt blir bättre av att rulla i choklad, det är bakningens motsvarighet till bacon liksom..
Quote from Funbeat user on 27 February 2010, 23:58choklad är sockerbakningens fuktspärr
choklad är sockerbakningens fuktspärr