Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningChokladbollar
You need to log in to create posts and topics.

Det är ju därför jag som frossare tränar. För att jag skall kunna kasta i mig nästan vad som helst och sen bara springa bort det. Dubbel njutning. Först vid frosseriet och sen vid löpningen.

...med en kort och intensiv period av illamående och skuldkänsl

Zandra ---> Har du lyckats med dina receptexperiment?

Jag är väldigt nyfiken på att testa, lät supergott.

Har inte testat ännu, men skall till helgen, hör av mig

Tadaa

100g jordnötssmör, köpes med fördel på hälsokostbutiken.
3dl havregryn
1dl muskovadosocker
3msk flytande honung
ca 1/2dl mjölk
50g smält choklad av god kvalitet, ej block

Garnering
50g ljus, smält choklad

Blanda ihop alla ingredienserna, blir sme

Coltings kalla dem vad du vill bullar bakade jag i helgen och hade med mig på 3-timmars spinning funkade kanon som energikick.

Recept:
- Kokosfett
- Dadlar; kärnfria
- Valnötter, mandlar, pekannötter, etc.
- Pumpakärnor
- Kokosflingor, både i smet och s

TACK
Det var det receptet jag var ute efter skall direkt göra!

Nu är de gjorda! Jag är ju sjukskriven så jag satte receptet under näsan på min man och nu har han serverat mig en skapelse som smakade underbart! Lite åt snickershållet pga av jordnöttsmöret. Nu skall jag nog orka gå till jobbet på måndag

Jo visst är dom grymma, ännu bättre blir dom med 3msk kakao och byt ut 1/2dl havregryn mot solroskärnor.

Jag har provat lite olika garneringar men doppa i choklad är utan tvekan bäst.

Ett tips är att använda crunchy jordnötsmör, green garden har en kravmärkt som är utan socker och är väldigt god.

Måste testa med solroskärnor, lät oxå gott.

En ordningsfråga: när övergår chockladbollen till att bli en jordnötsboll? Chockladbollar ligger mig MYCKET varmt om hjärtat och det svider att läsa att ni petar in diverse nyttigheter i smeten och fortfarande kallar det för chockladbollar