Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 13:50Det är ju därför jag som frossare tränar. För att jag skall kunna kasta i mig nästan vad som helst och sen bara springa bort det. Dubbel njutning. Först vid frosseriet och sen vid löpningen.
...med en kort och intensiv period av illamående och skuldkänsl
Det är ju därför jag som frossare tränar. För att jag skall kunna kasta i mig nästan vad som helst och sen bara springa bort det. Dubbel njutning. Först vid frosseriet och sen vid löpningen.
...med en kort och intensiv period av illamående och skuldkänsl
Quote from Funbeat user on 10 February 2010, 14:21Zandra ---> Har du lyckats med dina receptexperiment?
Jag är väldigt nyfiken på att testa, lät supergott.
Zandra ---> Har du lyckats med dina receptexperiment?
Jag är väldigt nyfiken på att testa, lät supergott.
Quote from Funbeat user on 11 February 2010, 17:32Har inte testat ännu, men skall till helgen, hör av mig
Har inte testat ännu, men skall till helgen, hör av mig
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 16:37Tadaa
100g jordnötssmör, köpes med fördel på hälsokostbutiken.
3dl havregryn
1dl muskovadosocker
3msk flytande honung
ca 1/2dl mjölk
50g smält choklad av god kvalitet, ej blockGarnering
50g ljus, smält chokladBlanda ihop alla ingredienserna, blir sme
Tadaa
100g jordnötssmör, köpes med fördel på hälsokostbutiken.
3dl havregryn
1dl muskovadosocker
3msk flytande honung
ca 1/2dl mjölk
50g smält choklad av god kvalitet, ej block
Garnering
50g ljus, smält choklad
Blanda ihop alla ingredienserna, blir sme
Quote from Funbeat user on 15 February 2010, 19:12Coltings kalla dem vad du vill bullar bakade jag i helgen och hade med mig på 3-timmars spinning funkade kanon som energikick.
Recept:
- Kokosfett
- Dadlar; kärnfria
- Valnötter, mandlar, pekannötter, etc.
- Pumpakärnor
- Kokosflingor, både i smet och s
Coltings kalla dem vad du vill bullar bakade jag i helgen och hade med mig på 3-timmars spinning funkade kanon som energikick.
Recept:
- Kokosfett
- Dadlar; kärnfria
- Valnötter, mandlar, pekannötter, etc.
- Pumpakärnor
- Kokosflingor, både i smet och s
Quote from Funbeat user on 16 February 2010, 17:32TACK
Det var det receptet jag var ute efter skall direkt göra!
TACK
Det var det receptet jag var ute efter skall direkt göra!
Quote from Funbeat user on 24 February 2010, 21:22Nu är de gjorda! Jag är ju sjukskriven så jag satte receptet under näsan på min man och nu har han serverat mig en skapelse som smakade underbart! Lite åt snickershållet pga av jordnöttsmöret. Nu skall jag nog orka gå till jobbet på måndag
Nu är de gjorda! Jag är ju sjukskriven så jag satte receptet under näsan på min man och nu har han serverat mig en skapelse som smakade underbart! Lite åt snickershållet pga av jordnöttsmöret. Nu skall jag nog orka gå till jobbet på måndag
Quote from Funbeat user on 25 February 2010, 09:43Jo visst är dom grymma, ännu bättre blir dom med 3msk kakao och byt ut 1/2dl havregryn mot solroskärnor.
Jag har provat lite olika garneringar men doppa i choklad är utan tvekan bäst.
Jo visst är dom grymma, ännu bättre blir dom med 3msk kakao och byt ut 1/2dl havregryn mot solroskärnor.
Jag har provat lite olika garneringar men doppa i choklad är utan tvekan bäst.
Quote from Funbeat user on 25 February 2010, 20:30Ett tips är att använda crunchy jordnötsmör, green garden har en kravmärkt som är utan socker och är väldigt god.
Måste testa med solroskärnor, lät oxå gott.
Ett tips är att använda crunchy jordnötsmör, green garden har en kravmärkt som är utan socker och är väldigt god.
Måste testa med solroskärnor, lät oxå gott.
Quote from Funbeat user on 25 February 2010, 20:33En ordningsfråga: när övergår chockladbollen till att bli en jordnötsboll? Chockladbollar ligger mig MYCKET varmt om hjärtat och det svider att läsa att ni petar in diverse nyttigheter i smeten och fortfarande kallar det för chockladbollar
En ordningsfråga: när övergår chockladbollen till att bli en jordnötsboll? Chockladbollar ligger mig MYCKET varmt om hjärtat och det svider att läsa att ni petar in diverse nyttigheter i smeten och fortfarande kallar det för chockladbollar