Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningColting vs. Ståhlbom
You need to log in to create posts and topics.

Det kanske inte är en rättvis jämförelse, men båda verkar nu erbjuda liknande clinics. Jag har gått för Marcus steg 1 och 2 och är nöjd. Det är dock roligt att "gå på kurs", så jag kan mycket väl tänka mig att anmäla mig till Coltings variant också. Trots

Funderade på samma sak innan, De förespråkar mer eller mindre samma sak men har lite olika sätt att säga det på.

Jag tror att det är intressant att lyssna på Colting och funderar på att gå på det, dock tror jag att Ståhlboms min-clinic ger mer för en van

Någon som har en länk till Coltings flyer?

Jag tycker det är jättekul att han kör på samma spår. Markus hinner ändå inte hålla så många kliniker som skulle behövas, så det är nog bara välkommet med flera. Dessutom når ju Colting ut till en mycket bredare

Här...

http://www.colting.se/pdf/Nakna-Loparen.pdf

Jag skall faktiskt gå i maj i Stockholm.

(t+)

Jag tog och anmälde mig till clinicen i Malmö 25/8. Det skadar i alla fall inte även om jag är rätt nöjd med mitt steg =) Vore bara trevligt att få lite coachning och se om man gör hyfsat rätt.

Gå med i en friidrottsklubb istället och prata med en erfaren tränare på sprint/medel-långdistans om ni vill slipa löpsteg. Jag skulle inte fråga en långdistanstriathlet om hjälp med löpsteget...

Det är inget dumt förslag att gå med i en friidrottsklubb och prata med deras tränare. Men kanske lite orealistiskt? Vill de verkligen ta emot en 45-årig motionär?

Sen är ju inte Colting bara en "långdistanstriathlet". Han har sprungit en mara på 2.44.

Lars: Varför inte det? Colting är en van coach och håller coachning i både simning, löpning och cykling. En coach i en lokal löparklubb behöver nödvändigtvis inte vara bättre och jag tror även Colting är väldigt bra på hålla sig uppdaterad med senaste for

Jag lyssnar gärna på en kille som är bland dom bästa i värden på den han gör, och jag tror dom som vill gå på Coltings löpar clinic vill ta till sig det senaste inom löpning, tex då minimalistisk, där tror jag dom flesta tränare i klubbar kanske inte rikt