Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningColting vs. Ståhlbom
You need to log in to create posts and topics.

K-G, jag tycker inte man behöver lägga in brasklappar i varje inlägg, men det var ett ganska kategoriskt uttalande "Skador undviker man om....", som jag tyckte det var relevant att kommentera, särskilt som det framförs ganska ofta och oemotsagt.

Klas. Helt OK.
Håller med dig.
Men kanske du då kan hålla med mig om att det ungefär lika ofta går att läsa att mängd skadar lättare och mer.
Oemotsagt.

Vad gäller stenåldersfilosofin är jag nog närmare den än vad vissa stenåldersförespråkare är.

Får ju

Hej K-G, du har inte skrivit någonstans att man är värdelös de första 10 åren, inte heller har jag påstått att du skrivit så. Och varför frågar du mig vad "puckad" betyder?

Det är andra i den här tråden som tycker det är bättre att vända sig till en frii

Min erfarenhet av Colting som instruktör är att han är aningen opedagogisk och känns inte så strukturerad utan mer spontan. Var på ett simträningsläger som han arrangerade för 2-3 år sen och tja... hade det inte varit för att det var en simtränare på plat

Zandra,

jag tror jag nämnde det i någon tråd, men jag hörde en presentation med Colting förra året och var ganska besviken. Han är en grym idrottman men han gjorde i alla fall den gången ingen bra presentation. Oinspirerat och rörigt. Absolut ingen antyd

Från Börje:
Min spontana tanke var att han nog fungerar bättre i en mindre grupp och när han har gott om tid.

Mycket bra poängterat.

Detta gäller även de fantastiskt duktiga som lärt sig en massa "nya" ord och tror att alla förstår.

Det finns en hel de

För att utvecklas som löpare behöver man inspiration eftersom den tar en framåt och ger en nya idéer och tankegångar som bryter ekorrhjulet man ofta hamnar i.

Om man blir inspirerad av att lyssna på Colting eller Ståhlbom så det rätt att göra det. Om man

Det är alltså olika för olika människor?

Fast nu handlar det väl om en teknikkurs och inte en inspirationsföreläsning?

Jag har inte gått Coltings kurs men han skriver bl.a. att
"Det här seminariet vänder sig till dig som:
- vill bli inspirerad och motiverad"

Stålboms kurs tror jag inte har det uttalade syftet men det är svårt att inte bli inspirerad.