Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningColting vs. Ståhlbom
You need to log in to create posts and topics.

Jag är nu 71, så jag behöver ej träna mer.

Förra året deltog jag dock i 16 lopp.
Kom i snitt 188K.

Det längsta loppet tog 8 dygn. 532K.

På 80-talet och halva 90-talet var det ganska så vanligt med 100K.
I prattempo.

2 - 3 pass i veckan.
Sparade en ma

Ja, 532 km på 8 dygn blir ungefär 2.8 km i timmen.

> "Ja, 532 km på 8 dygn blir ungefär 2.8 km i timmen."

Det är inte många på funbeat som har radat upp 532 kilometer på *en månad*. Vad jag kan läsa mellan bokstäverna tycker du att K-Gs åttadygnslopp har gått för långsamt för att ge någon tyngd bakom han

Vilket bra inlägg Fredrika!
Right on 🙂

53 mil på 8 dygn är ju fantastiskt, och inspirerande!!

"Funbeat är gratis."

Gratis information på nätet finns det ju mycket av och även här på FB finns mycket åsikter men ingen som handgripligen visar hur man skall göra. Det är i alla fall det jag upplevt som mest positivt med att gå på kurs. En kunnig männi

K-G:

"Skador undviker man om man sätter just kvantitet före kvalitet."

Många verkar ha den erfarenheten, men det stämmer definitivt inte för alla. Jag gissar att det beror mycket på just vilken teknik man råkar ha, bl a.

Själv fick jag vad som verkade

K-G, det här handlar inte om mig. Men för all del, jag har aldrig varit skadad. Jag har lyssnat på många experter och erfarna och glada entusiaster och idésprutor, och kommer fortsätta göra så. Och jag har en tioårsplan eftersom jag är ytterst medveten om

Att lära sig teknik står ju inte i motsats till att träna. Det är normalt i de flesta idrotter att man fokuserar viss del på teknik (simning, dans, gymnastik, mm) men inom löpning har det blivit kontroversiellt när amatörer vill lära sig teknik av nån anl

Klas.
Måste man i varje inlägg upprepa sådant man tror de som läser och reagerar på känner till.
Vet ej hur många gånger jag skrivit att det är kanonbra att vi är olika.
Lyssna på din kropp är ett tips som oftast fungerar. Dock ej för alla.

Fredrika.
Man