Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningCoopers test 2km 9.30.
You need to log in to create posts and topics.

Jag misstänkte att det inte skulle finnas någon poäng med det. Det blir sockeravhållsamhet nu fram tills dess, och alkoholkonsumtionen är nästan redan på noll.

Ja egentligen tror jag det är 12min, men såhär är testet hos polisen.

Är det en allmän åsikt

Martin S: Intressant. Vet du vilken fysisk kravprofil som ställs på Harry Haffa? Där jag bor har vi en polis som har vissa likheter med Svullo och kan antagligen springa 2 km på... 1 timme.

Skippa ren intervallträning i början, lägg eventuellt in lite fartökningar under dina vanliga pass, tex mellan ett par lycktstolpar, under 15-30 sek,..... Men se till att dina pass blir löpträning inte gym, träningscykel och förlägg dem gärna utomhus istä

"En fest med alkohol bör också prioriteras bort. Det är många dagars träning som du tappar då."

Då hade man nog legat på minus i.s.f..

Intervaller går bort. Det är nog den gängse uppfattningen. Bl.a. med tanke på skaderisken.

Känns inte som att det är rimligt att du skall kapa så mycket tid på 1 månad. Gör du det, så har du nog inte riktigt ansträngt dig ordentligt när du gjorde det på 11.
Men om du är ung så kan det gå snabbt att kapa tiderna i början, och adrenalinet kan gö

Det är en hel del att kapa men med tanke på att du inte gjort ett enda löppass så borde du kunna ta en hel del, tiden får visa om det går. Kör hårt men håll dig hel 🙂

Jag ska också springa Cooper-test snart, fast 3000 meter, och helst under 12.30.

Men anledningen till att skippa intervallerna är bara för att han inte är van och riskerar att skada sig eller?
Jag har ändå sprungit en del, absolut inte mycket, men det kä

Jag är nybörjare och tränar med intervallinslag för att jag måste öva på att springa snabbare.

Så här ser jag som nybörjare på saken:
Ska man springa en sträcka i en viss fart behöver man kunna två saker.
1. Springa snabbare en kortare sträcka än målet.

Det är ju inte intervallträning och högt tempo i sig som ger skador! Däremot behöver kroppen längre återhämtningstid efter hårdare träning. Om man tillåter kroppen att återhämta sig är högre tempo inget problem.
Förr eller senare bör du ju göra något tes

Coopertestet går mycket riktigt ut på att springa så långt man hinner på 12 minuter. Svårigheten med denna mätmetod är ju att man måste springa på kontrollmätt bana, helst en 400 metersbana och att man när Hesa Fredrik ljuder måste mäta hur långt löparen