Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 17:11Jag väljer att gå emot en del tips här i tråden, men en del väljer jag att upprepa fast det redan är skrivet. 🙂
4 veckor är en kort tid. 11 minuter till 9.30 är en stor förbättring. Det är alltså inget som är lätt att åstadkomma.
Eftersom du säger att
Jag väljer att gå emot en del tips här i tråden, men en del väljer jag att upprepa fast det redan är skrivet. 🙂
4 veckor är en kort tid. 11 minuter till 9.30 är en stor förbättring. Det är alltså inget som är lätt att åstadkomma.
Eftersom du säger att
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 17:13Att intervallträning skulle ge större risk till skador än löpning i kontinuerlig fart håller jag inte med om!
Att intervallträning skulle ge större risk till skador än löpning i kontinuerlig fart håller jag inte med om!
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 17:46Jag körde Gävle Halv-Marathon idag och hade på första 2 km 10:32. En för mig ganska lugn öppning på denna sprinterdistans....men hade jag kört 9:30 så hade jag nog harvat omkring i Bologneskogen ännu. Har väl inte fattat vad den här testen egentligen säge
Jag körde Gävle Halv-Marathon idag och hade på första 2 km 10:32. En för mig ganska lugn öppning på denna sprinterdistans....men hade jag kört 9:30 så hade jag nog harvat omkring i Bologneskogen ännu. Har väl inte fattat vad den här testen egentligen säge
Quote from Funbeat user on 9 May 2010, 18:49Läste på Björnön om testvärden och tider för att springa 2,5 km-spåret.
Som Lena skrev så bör man ha ett testvärde över 35.
Högsta uppmätta värdet för en människa hade Björn Dählie som hade 96.
En Alaskan Husky (världens snabbaste djur på långa sträc
Läste på Björnön om testvärden och tider för att springa 2,5 km-spåret.
Som Lena skrev så bör man ha ett testvärde över 35.
Högsta uppmätta värdet för en människa hade Björn Dählie som hade 96.
En Alaskan Husky (världens snabbaste djur på långa sträc
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 10:23Oj, tack för alla tips!
Jag har tagit det lite lugnt sen i torsdags pga ett onödigt hårt gympass som resulterade i enorm träningsverk, men igår var jag ute och kände mig för lite i löpning igen. Jag kommer att ta det väldigt lugnt med styrketräning framö
Oj, tack för alla tips!
Jag har tagit det lite lugnt sen i torsdags pga ett onödigt hårt gympass som resulterade i enorm träningsverk, men igår var jag ute och kände mig för lite i löpning igen. Jag kommer att ta det väldigt lugnt med styrketräning framö
Quote from Elias Engqvist on 10 May 2010, 13:17Kjell, du hade samma tid i Gävle som jag hade i Säter 🙂
En typisk gubb-tid!
Kjell, du hade samma tid i Gävle som jag hade i Säter 🙂
En typisk gubb-tid!
Quote from Funbeat user on 10 May 2010, 16:11Aj då Christer...vi får väl köra nån typ av Gubb-Coopers test då vad detta nu skulle kunna leda till.!? Mitt mål är som vanligt att bli sämre tidsmässigt - men kanske så där lite pö om pö då...ehe.!?
Aj då Christer...vi får väl köra nån typ av Gubb-Coopers test då vad detta nu skulle kunna leda till.!? Mitt mål är som vanligt att bli sämre tidsmässigt - men kanske så där lite pö om pö då...ehe.!?
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 09:13Hej igen!
Jag önskar att jag hade nya färska resultat att presentera, men faktum är att efter att jag i förra veckan började lite lätt med 2-3km löpning ons, tors och sön så började jag känna av värk i benhinnorna (eller vad heter det fram på smalbenen?)
Hej igen!
Jag önskar att jag hade nya färska resultat att presentera, men faktum är att efter att jag i förra veckan började lite lätt med 2-3km löpning ons, tors och sön så började jag känna av värk i benhinnorna (eller vad heter det fram på smalbenen?)
Quote from Funbeat user on 12 May 2010, 10:40Jag har ingen egen erfarenhet av benhinneproblem men det uppkommer väl oftast av överansträngning speciellt vid löpning på hårdare underlag.
Se andreas Svensson inlägg! Försök träna mindre påfrestande konditionsträning som tex cykling ofta. Färre men mer
Jag har ingen egen erfarenhet av benhinneproblem men det uppkommer väl oftast av överansträngning speciellt vid löpning på hårdare underlag.
Se andreas Svensson inlägg! Försök träna mindre påfrestande konditionsträning som tex cykling ofta. Färre men mer
Quote from Christer Berg on 12 May 2010, 11:33Kan vara för snabb och intensiv stegring av träningen också.
Kan vara för snabb och intensiv stegring av träningen också.