Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningCoopers test 2km 9.30.
You need to log in to create posts and topics.

Jag har faktiskt också gått i de tankarna Erik och Adam, men jag vet inte... Jag höll strax under 2 min senast jag testade mest för att det kändes som att jag höll ett lågt tempo då, men sen började det bli jobbigt och då tog jag ner tempot.
Jag tror att

Inget nytt sen sist. Tog två vilodagar tis-ons och körde hårt igår igen och flåset kändes bra. Hade någon kostigt i magen, men troligtvis blev det bara lite fel med maten innan...

Jag har fått tipset att inte alls köra återhämtning varannan dag, utan kör

Jag har riktigt dålig löpteknik och min dagsform/vikt är inte jättemycket bättre än din, men jag skulle nog klara ditt mål på 2 km. Jag över löpteknik genom att springa intervaller. Då man springer snabbt måste man springa på ett bättre sätt. Är du van vi

Ja jag är medveten om det, men jag måste ta risken för att kunna klara det. Jag är extra noga med stretch och uppvärmning/nedvarvning nu också.

Löpteknik betyder rätt mycket vad gäller hur fort man kan springa. Men det är normalt något som förbättras med åren. På så här kort sikt tror jag bästa rådet är att försöka springa avslappnat. Testa att jogga långsamt, ta ett djupt andetag, och försök hit

Dagens notering: 9:47!
Varv 1: 2:01
Varv 2: 2:06
Varv 3: 2:07
Varv 4: 1:55
Varv 5: 1:38

Vad tror ni om den fördelningen? Jag borde kunna kapa mer på varv 2 och 3.

Bara 17 sek kvar!!!

Bra Martin! Med lite tävlingsadrenalin kan det här definitivt gå vägen!

Om jag var du skulle jag gå ut i rätt tempo från början (varken snabbare eller långsammare, möjligen någon/några sekunder tillgodo de första varven).
Se till att vila ett par dagar

Du kommer ju lätt att fixa det om du kunde spurta 15 sek snabbare sista varvet nu på träning 😉 Kommer bli ännu bättre när du ska köra testet 🙂

Nu har jag fått låna en pulsklocka, det ska bli kul att testa!

Gjorde testet idag igen, men tyvärr med bakslag idag. Jag tyckte det kändes kanon efter första varvet som jag sprang på 2 min som jag tänkt. Planen var att hålla 2 min/varv första tre varven och sen plocka in lite varv fyra och kräma ur allt sista varvet.