Quote from Funbeat user on 30 May 2010, 16:26Vilken dag går testet? Kan du lägga ut din planering för dina sista dagar här? Det vore intressant.
Hur är matchvikten. Ligger du kvar på samma vikt om i början?
Oavsett hur det går så tycker jag du gjort ett bra jobb och lärt dig massor! Det gäller att
Vilken dag går testet? Kan du lägga ut din planering för dina sista dagar här? Det vore intressant.
Hur är matchvikten. Ligger du kvar på samma vikt om i början?
Oavsett hur det går så tycker jag du gjort ett bra jobb och lärt dig massor! Det gäller att
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 09:02Testet är på fredag den 4/6. Min plan är nu att köra hårt mån-tis och ta en rask långpromenad på onsdag, sen vila torsdag. Vad tror ni om det? En vilodag borde väl vara rätt? Men ska jag köra på ordentligt även onsdag?
Sen vet jag inte riktigt hur jag sk
Testet är på fredag den 4/6. Min plan är nu att köra hårt mån-tis och ta en rask långpromenad på onsdag, sen vila torsdag. Vad tror ni om det? En vilodag borde väl vara rätt? Men ska jag köra på ordentligt även onsdag?
Sen vet jag inte riktigt hur jag sk
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 12:41Jag hade inte kört hårt på onsdag, och inte heller tagit en långpromenad. Förmodligen hellre en lätt jogg avslutad med några korta ruscher på 50-100m. Och vilat helt på torsdag.
Vad gäller frukosten är det nog viktigast att du äter lagom mycket för att
Jag hade inte kört hårt på onsdag, och inte heller tagit en långpromenad. Förmodligen hellre en lätt jogg avslutad med några korta ruscher på 50-100m. Och vilat helt på torsdag.
Vad gäller frukosten är det nog viktigast att du äter lagom mycket för att
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 14:27Jag skulle säga att du äter en ganska lätt frukost om det bara är två timmar innan. Du kommer inte direkt få energibrist under 2km löpning, det är större risk att du får håll på grund av att du har en stor klump i magen efter frukosten. 🙂
Jag skulle säga att du äter en ganska lätt frukost om det bara är två timmar innan. Du kommer inte direkt få energibrist under 2km löpning, det är större risk att du får håll på grund av att du har en stor klump i magen efter frukosten. 🙂
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 14:45Ja håll är min största fiende just nu! Det låter bra, satsar nog på någon lätt frukost och tar med mig något mer att äta efter provet.
Varför borde jag köra lite rusher och lätt jogg tycker du? Varför är det bättre än lång rask promenad?
Ja håll är min största fiende just nu! Det låter bra, satsar nog på någon lätt frukost och tar med mig något mer att äta efter provet.
Varför borde jag köra lite rusher och lätt jogg tycker du? Varför är det bättre än lång rask promenad?
Quote from Funbeat user on 31 May 2010, 14:55Träningen innan en maximal ansträngning bör vara lätt och bara underhålla det man tränat upp. Därav "lätt jogg". Men det kan också vara bra att få lite fart i benen för att de ska kännas lätta och kvicka när det väl gäller.
Träningen innan en maximal ansträngning bör vara lätt och bara underhålla det man tränat upp. Därav "lätt jogg". Men det kan också vara bra att få lite fart i benen för att de ska kännas lätta och kvicka när det väl gäller.
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 00:40Jag håller med Lars! På kort sikt så är hård träning bara negativt. Ladda batterierna på onsdag och torsdag. Detta är extra viktigt om du tänkt köra hårt både måndag och tisdag.
En rask långpromenad kan ge viktminskning men i så fall på bekostnad av ener
Jag håller med Lars! På kort sikt så är hård träning bara negativt. Ladda batterierna på onsdag och torsdag. Detta är extra viktigt om du tänkt köra hårt både måndag och tisdag.
En rask långpromenad kan ge viktminskning men i så fall på bekostnad av ener
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 11:23Tack för tipsen! Det verkar som om alla är överens. Nu har jag dessutom börjat känna av någon i knät, så det blir till att vara försiktig nu!
Ikväll kör jag ett kortare pass med lite längre uppvärmning och imorgon ungefär samma då. Ganska lugnt idag för
Tack för tipsen! Det verkar som om alla är överens. Nu har jag dessutom börjat känna av någon i knät, så det blir till att vara försiktig nu!
Ikväll kör jag ett kortare pass med lite längre uppvärmning och imorgon ungefär samma då. Ganska lugnt idag för
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 14:27Ja är det så kanske? Loppet är bara mot klockan, ja.
För att klara 9:30 så krävs 1:54 per varv. Är det då bättre att hålla just 1:54 per varv? Om man är ordentligt uppvärmd så kanske man inte behöver ta det så lugnt i början? Det har varit lite olika åsi
Ja är det så kanske? Loppet är bara mot klockan, ja.
För att klara 9:30 så krävs 1:54 per varv. Är det då bättre att hålla just 1:54 per varv? Om man är ordentligt uppvärmd så kanske man inte behöver ta det så lugnt i början? Det har varit lite olika åsi
Quote from Funbeat user on 1 June 2010, 14:32Jag skulle göra som Anders säger mer eller mindre. Ju jämnare tempo du kan hålla ju större chans har du att klara målet. Det jag skulle ändra är att gå ut i 1.55/varv ungefär och sedan ge allt sista varvet, det finns mer energi än man tror på slutet om ma
Jag skulle göra som Anders säger mer eller mindre. Ju jämnare tempo du kan hålla ju större chans har du att klara målet. Det jag skulle ändra är att gå ut i 1.55/varv ungefär och sedan ge allt sista varvet, det finns mer energi än man tror på slutet om ma