Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningCoopers test 2km 9.30.
You need to log in to create posts and topics.

Bra tips. Jag ska försöka hitta något bra cykelstråk som jag kan ta emellan åt då.

Christian: Ja troligen, åtminstone just löpträning. Jag har kört träningscykel 2-3 ggr/vecka i snart en månad i alla fall, men inga jättelånga pass...

Har precis fått ett dystert resultat. 12.30 på 2 km. Det var inte spy-max men det var på gränsen till håll hela tiden. Oerhört kuperad terräng och en för snabb start hoppas jag bidrog en hel del.

Känns lite smått hopplöst... 🙁 Men jag ger inte upp! Nu

Med risk för att ingen läser tänkte jag ändå berätta att jag nu gjort ett riktigt test på bana så som testet kommer se ut. 12.30 i spåret gav ju inget förhöjt självförtroende direkt. Jag förstod ju att det skulle gå bättre på bana än i ett väldigt kuperat

Grattis till resultatet. Klart bättre än resultatet du fick i spåret!

Jag läser också. Du är på god väg att klara ditt mål. Det är bara att vara noggrann i träningen då du inte har råd med misstag. Lycka till!

När jag sprang i helgen så tänkte jag prova att hålla tempo om 2.15 första tre varven och sen strax under 2.00 resterande två (skulle då hamna under 10.45), men det kändes för långsamt att hålla det tempot första varvet så jag fick en första varvtid på st

Det låter som du är på rätt väg, men du får nog testa dig fram. Jag tycker det är svårt att börja springa snabbt från noll, så en rejäl uppvärmning innan för att få upp pulsen och få igång benen är bra. Kanske köra några kortare intervaller 30-60 sek. Lit

Om jag ska kommentera med mina små erfaranheter så är det mycket lättare att få en bra tid, i alla fall vid så där förhållandevis kort sträcka, om man går ut ganska hårt. Går man ut lugnt för att spara sig blir det svårt att öka, för har man väl kommit in

5 varv på 1.54 blir 9.30. Jag skulle definitivt försöka hålla den farten från början. Jag tror inte på att gå ut lugnare. Kan du ha koll på hur du ligger till under loppet vid varje varv, eller är det med hjälp av din egen klocka?