Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningCraft Löpartights
You need to log in to create posts and topics.

Hejsan,
Jag önskade mig nya löpartights i julklapp och fick ett par Craft AR Tights. De ser rätt ut och känns bra, men lappen som sitter i dem säger att det är L3 och inte L1. Nån som har erfarenhet av dessa? Det känns inte som om där finns plats till ett

Tights borde absolut inte vara L1 (=lager 1). L3 låter rätt.

Byt till större storlek så du får plats med L1 under, om du nu behöver? TA en provtur och kolla?

Är det tights gjorda för vinterbruk, klarar du dig lätt på dessa men inget under ( trosa/kalsong är ok 😉 ) ner till -10. Det står nog lager 3 för att det är yttersta lagret inte för att du behöver lager 1 och 2 under.

Hoppar in här med en fråga, hoppas det är ok. Vad betyder det där med L1 och L3 då?

3-lagersprincipen
L1 = Ventilation
L2 = Insulation
L3 = Protection

Och innebär det följande:
3-lagersprincipen
L1 = Ventilation = funktionsmaterial som andas?
L2 = Insulation = Vad???
L3 = Protection = vindskyddande lager?

Eller nåt annat?

Lager 1 transporterar svett
Lager 2 värmer
Lager 3 skyddar mot vind/vatten

Jag har också Craft L3 tights, dom är lite luddiga på insidan alltså vintertights. Finns även L2 tights som har samma struktur på insidan som utsidan som är svalare.

Men visst, f

L1 = Ventilation - Ventilera bort fukt - underställ
L2 = Insulation - Isolera värme - värmande lager
L3 = Protection - Skydda mot yttre faktorer så som regn, vind... - Anpassas efter omständigheterna

Surfa in på http://www.craft.se
Deras kläder är helt u

Har två stycken Craft lager 2 tröjor som i mitt tycke är perfekta som yttertröja vid vinterlöpning elle skidåkning. Förra vasaloppet gick i ett lager 1 och ett lager två - perfekt temp