Quote from Guest on 25 December 2009, 18:52Hejsan,
Jag önskade mig nya löpartights i julklapp och fick ett par Craft AR Tights. De ser rätt ut och känns bra, men lappen som sitter i dem säger att det är L3 och inte L1. Nån som har erfarenhet av dessa? Det känns inte som om där finns plats till ett
Hejsan,
Jag önskade mig nya löpartights i julklapp och fick ett par Craft AR Tights. De ser rätt ut och känns bra, men lappen som sitter i dem säger att det är L3 och inte L1. Nån som har erfarenhet av dessa? Det känns inte som om där finns plats till ett
Quote from ellen olsson on 25 December 2009, 19:02Tights borde absolut inte vara L1 (=lager 1). L3 låter rätt.
Tights borde absolut inte vara L1 (=lager 1). L3 låter rätt.
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 19:02Byt till större storlek så du får plats med L1 under, om du nu behöver? TA en provtur och kolla?
Byt till större storlek så du får plats med L1 under, om du nu behöver? TA en provtur och kolla?
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 19:09Är det tights gjorda för vinterbruk, klarar du dig lätt på dessa men inget under ( trosa/kalsong är ok 😉 ) ner till -10. Det står nog lager 3 för att det är yttersta lagret inte för att du behöver lager 1 och 2 under.
Är det tights gjorda för vinterbruk, klarar du dig lätt på dessa men inget under ( trosa/kalsong är ok 😉 ) ner till -10. Det står nog lager 3 för att det är yttersta lagret inte för att du behöver lager 1 och 2 under.
Quote from Magnus Gelang on 25 December 2009, 19:23Hoppar in här med en fråga, hoppas det är ok. Vad betyder det där med L1 och L3 då?
Hoppar in här med en fråga, hoppas det är ok. Vad betyder det där med L1 och L3 då?
Quote from Camilla Höög on 25 December 2009, 19:293-lagersprincipen
L1 = Ventilation
L2 = Insulation
L3 = Protection
3-lagersprincipen
L1 = Ventilation
L2 = Insulation
L3 = Protection
Quote from Magnus Gelang on 25 December 2009, 19:53Och innebär det följande:
3-lagersprincipen
L1 = Ventilation = funktionsmaterial som andas?
L2 = Insulation = Vad???
L3 = Protection = vindskyddande lager?Eller nåt annat?
Och innebär det följande:
3-lagersprincipen
L1 = Ventilation = funktionsmaterial som andas?
L2 = Insulation = Vad???
L3 = Protection = vindskyddande lager?
Eller nåt annat?
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 20:03Lager 1 transporterar svett
Lager 2 värmer
Lager 3 skyddar mot vind/vattenJag har också Craft L3 tights, dom är lite luddiga på insidan alltså vintertights. Finns även L2 tights som har samma struktur på insidan som utsidan som är svalare.
Men visst, f
Lager 1 transporterar svett
Lager 2 värmer
Lager 3 skyddar mot vind/vatten
Jag har också Craft L3 tights, dom är lite luddiga på insidan alltså vintertights. Finns även L2 tights som har samma struktur på insidan som utsidan som är svalare.
Men visst, f
Quote from Camilla Höög on 25 December 2009, 20:05L1 = Ventilation - Ventilera bort fukt - underställ
L2 = Insulation - Isolera värme - värmande lager
L3 = Protection - Skydda mot yttre faktorer så som regn, vind... - Anpassas efter omständigheternaSurfa in på http://www.craft.se
Deras kläder är helt u
L1 = Ventilation - Ventilera bort fukt - underställ
L2 = Insulation - Isolera värme - värmande lager
L3 = Protection - Skydda mot yttre faktorer så som regn, vind... - Anpassas efter omständigheterna
Surfa in på http://www.craft.se
Deras kläder är helt u
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 20:16Har två stycken Craft lager 2 tröjor som i mitt tycke är perfekta som yttertröja vid vinterlöpning elle skidåkning. Förra vasaloppet gick i ett lager 1 och ett lager två - perfekt temp
Har två stycken Craft lager 2 tröjor som i mitt tycke är perfekta som yttertröja vid vinterlöpning elle skidåkning. Förra vasaloppet gick i ett lager 1 och ett lager två - perfekt temp