Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 20:39L1, L2, L3 är faserna
L1, L2, L3 är faserna
Quote from Magnus Gelang on 25 December 2009, 21:41Aha så ni menar att om ett plagg är L3 så har den alla 3 egenskaperna? Men om det är ett L1-plagg så har det bara egenskap 1?
Har jag fattat rätt då?
EDIT: Nej nu har jag kollat på hemsidan och fattar bättre 🙂
Aha så ni menar att om ett plagg är L3 så har den alla 3 egenskaperna? Men om det är ett L1-plagg så har det bara egenskap 1?
Har jag fattat rätt då?
EDIT: Nej nu har jag kollat på hemsidan och fattar bättre 🙂
Quote from Fredric Lagerström on 25 December 2009, 21:51Jag vet inte säkert men jag har fattat det som att L1 är det du har närmast kroppen. L2 kanske en tröja. L3 tex en vindavvisande jacka. 3 separata lager, 3 separata plagg.
Jag vet inte säkert men jag har fattat det som att L1 är det du har närmast kroppen. L2 kanske en tröja. L3 tex en vindavvisande jacka. 3 separata lager, 3 separata plagg.
Quote from Magnus Gelang on 25 December 2009, 21:57Ja så fattade jag också när jag läste på deras hemsida,,,hoppas att vi har fattat rätt 😀
Ja så fattade jag också när jag läste på deras hemsida,,,hoppas att vi har fattat rätt 😀
Quote from Catharina Brattlin on 25 December 2009, 22:00Ja, Ni har fatta rätt. Det är samma princip vid löpning som när man åker skidor.
Lager på lager. 🙂
Ja, Ni har fatta rätt. Det är samma princip vid löpning som när man åker skidor.
Lager på lager. 🙂
Quote from Fredric Lagerström on 25 December 2009, 22:02I Hemsedal förra veckan då det var -26 var jag uppe på L7 kan jag säga. 😉
I Hemsedal förra veckan då det var -26 var jag uppe på L7 kan jag säga. 😉
Quote from Funbeat user on 25 December 2009, 22:07Det är så jag oxå tycket att det borde och brukar vara. Men känner jag på dessa byxorna så känns de som L1. L3 brukar inte vara så mjukt eftersom det ska stå emot vind och väta. Men kanske ska fråga efter kvittot och byta dem mot några andra då som verkli
Det är så jag oxå tycket att det borde och brukar vara. Men känner jag på dessa byxorna så känns de som L1. L3 brukar inte vara så mjukt eftersom det ska stå emot vind och väta. Men kanske ska fråga efter kvittot och byta dem mot några andra då som verkli
Quote from Magnus Gelang on 25 December 2009, 22:11En annan fråga nu när jag ändå snott lite plats i tråden,,,,är alla Crafts kläder märkta med dessa benämningar (L1. L2 och L3)?
En annan fråga nu när jag ändå snott lite plats i tråden,,,,är alla Crafts kläder märkta med dessa benämningar (L1. L2 och L3)?
Quote from ellen olsson on 25 December 2009, 22:14Det är L3 eftersom det är ett ytterplagg och du inte behöver ha nåt utanpå. Det är dock ingen "vintermodell" så om du vill använda dem på vintern så får du (kanske) dra på dig underställsbyxor under.
L3 innebär inte att ett plagg är vindtätt utan bara at
Det är L3 eftersom det är ett ytterplagg och du inte behöver ha nåt utanpå. Det är dock ingen "vintermodell" så om du vill använda dem på vintern så får du (kanske) dra på dig underställsbyxor under.
L3 innebär inte att ett plagg är vindtätt utan bara at
Quote from Magnus Gelang on 25 December 2009, 22:26Det står så här om lager 3 (på Crafts hemsida):
"Det tredje och yttersta lagret fungerar som en sköld mot vind, regn och kyla och förbättrar prestationsförmågan oavsett väderförhållanden. Detta lager skyddar mot de yttre elementen samtidigt som det släppe
Det står så här om lager 3 (på Crafts hemsida):
"Det tredje och yttersta lagret fungerar som en sköld mot vind, regn och kyla och förbättrar prestationsförmågan oavsett väderförhållanden. Detta lager skyddar mot de yttre elementen samtidigt som det släppe