Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningCraft Löpartights
You need to log in to create posts and topics.

Jag har fattat lager3grejen nu efter att ha läst här:) men när ska man ha på sig dom där 3 lagrena då? om det är jättekallt ute blir det väl för lite? jag är inte speciellt bra på det här med hur mkt kläder jag behöver ha när jag tränar, håller på att lär

tvivlar på att tre lager nånsin kan vara för lite vid löpning om det är rätt lager.

Jag har aldrig sprungit i mer än 2 lager på benen (craft långkalsonger och meshfodrade vindbyxor vid -6°) och 3 lager upptill.
Vid kallt väder blir det så klart två långä

På tempopass i kallt väder brukar jag ha Craft windstopper boxermodell under sommar tajtsen och långa strumpor. Ungefär typ skidstrumpa. Lugna pass om det är kallt kan det bli vindstopper, underställ, tajts. Det är viktigast att inte bli kall om huvudet i

Vilka kläder som behövs när får man testa sig fram till och är nog högst individuellt och beror mycket på plaggen.
Grundutstyrsel för löpning nu på vintern runt nollan blir oftast sportkalsonger, tights, underställströja, R90-jacka, toppluva och löparhand

Anders Andersson: Vad är det du har på dej på din avatar?

Såvitt jag kan se så är det en Airtrim.

Japp, det är en Airtrim (luftvärmare). Annars blir det ruskigt kallt när jag cyklar till jobbet.

Inte helt olik Darth Wader 😉

Tror jag såg en _röd_ airtrim eller liknande häromveckan, definitivt mindre DV-effekt med annan färg än svart.

De borde sälja svarta filter 🙂