Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumLöpningCraft Löpartights
You need to log in to create posts and topics.

Bullen71:
Jag tog en snabbtitt på min Craftkläder och det stod L1, L2 samt L3 utmärkt i alla plagg så svaret verkar vara JA iaf på de kläder från Craft som jag äger.

Edit: Annat än Protection, Insulation och Ventilation står det inte.

De skriver ingenting om hur bra "skölden" är för resp. L3-plagg. Den kan vara ganska usel.
De har en uppsjö av olika modeller för att bl.a. kunna sälja olika modeller för olika användningsområden och väderförhållanden.

Bullen, detta är inte rocket science! 😉

Underställ av nåt märke närmast kroppen - jag föredrar Crafts underställ, därefter tights/tröja i funktionsmaterial och så nåt skyddande mot vind ovanpå hela härligheten. Brukar funka till ner mot rätt så många mi

Hur ska man då veta hur bra "skölden" är? Fråga personalen på affären? Finns det alltså inget att leta efter på själva plagget som kan informera om det?

Men betyder L3 att den inte har funktionerna av L1? Eller kan den ha det ändå?

Vindjackan jag har är helt vattentät och är märkt L3 medans längdskidjackan är nårlunda vindtät men absolut inte vattentät och heter åxå L3 som en jämförelse.

Sylvia: Jo jag är absolut med på lager på lager-metoden, ni har övertygat mig om vikten att ha vindskydd och funktionsmaterial (iallafall lite 😀 ).

Men jag gillar att kunna läsa på plaggen om de är vindtäta eller inte,,,om de skyddar mot kyla antar jag

Min Craft-dress (byxa o jacka) är av typen L3=protection. Men skyddar inte mot regn, bara mot vind. Vilket ju känns när man tar på den. Tunnare och sladdrigare än de som sägs skydda mot regn.

Å andra sidan, ösregnar det så kutar jag på löpband ändå, så d

Ja jag får läsa och se om jag fattar nåt och annars får jag ju fråga personalen då 😀

De plagg som håller borta vind och väta står det tydligt på eftersom de marknadsför sig med det. Typiskt Windstopper (vindtätt) och retex (vattentätt).

Det finns många olika typer av L3-plagg. Mot vind, mot väta, mot vind och väta, osv. Kläder efter väd