Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykel-guide för nybörjare
You need to log in to create posts and topics.

Med tanke på att Saxarna var ätteläggar till de danska vikingarna så borde alla engelsmän förstå Ribedialekten.

🙂 - det är ju så svårt att hitta babelfiskarna nuförtiden bara...

Jag är ju själv från Danmark, men har tyvärr dåligt med koll på hur det är med danska tidningar, men med tanke på att det är ett cykelland, så borde utbudet väl inte vara sämre än vårat iaf.

Har läst lite snabbt i de pdf filer som finns att ladda ner av

Jag tycker, som sagt, att Kadens är en trevlig tidning i allmänhet, men den är nästan uteslutande inriktad på tävlingscykling eller motionscykling på hög nivå. I princip inget annat.

Jag skulle tippa på att det finns en marknad för en tidning som verklig

Problemet är att hitta annonsörer som vill betala och sedan få köpare till en "bred" cykeltidning i Sverige i ett attraktivt prisläge.
Marknaden är för liten helt enkelt!

Har aldrig läst Kadens, men det ligger en bredvid mig nu som jag fick ihop med min beställning av cykeljacka...ska "inviga" den och se om den är ngt att ha.

David: Menar du att det finns ett större intresse för en elitsatsande tidning än den som skulle satsa på både på elit & motionär nivå?

Nej, men om annonsörerna är få så blir priset högt och upplagan liten.
Det är testat några gånger i Sverige redan och marknaden visar detta genom att inte köpa.

Ett exempel på att skjuta över huvudet på många målgrupper tycker jag man ser i senaste numret av kadens där man testar 8 st olika mountainbikes och ingen kostar under 15000 vilket jag tror är mer än vad många har lust att betala för en cykel utom just re

Helt riktigt Leif!