Quote from Funbeat user on 14 March 2008, 10:07Jag tror att min cykel är snabbare. . . . .
Jag tror att min cykel är snabbare. . . . .
Quote from Åsa Tysklind on 14 March 2008, 18:34Om jag inte minns helt fel så var det cyken innan divan som gick sönder på taket.
Men jag kan ha fel.
Om jag inte minns helt fel så var det cyken innan divan som gick sönder på taket.
Men jag kan ha fel.
Quote from Lotta Lindström on 14 March 2008, 20:04Jomen Divan lever väl fortfarande. Annars hade vi nog hör det i nån tråd. Silva, kom och red ut det här åt oss.
Jomen Divan lever väl fortfarande. Annars hade vi nog hör det i nån tråd. Silva, kom och red ut det här åt oss.
Quote from Mikaela Lexén on 14 March 2008, 21:47Silva och Diva mk2 sitter på en buss på väg till Italien just nu... (H)
Och, jo, det var Diva mk1 som satt lite felaktigt monterad i takstället.
Silva och Diva mk2 sitter på en buss på väg till Italien just nu... (H)
Och, jo, det var Diva mk1 som satt lite felaktigt monterad i takstället.
Quote from Fredrik Närenfors on 15 March 2008, 02:03Det har inte med att göra hur hårt man drar åt utan det är att cykeln åker fram och tillbaka i fästet. Till slut kommer det en skarp knyck av nån kurva, potthål eller kastvind och då går finramen sönder. Punkt slut.
Att däcken skulle hjälpa till att ta
Det har inte med att göra hur hårt man drar åt utan det är att cykeln åker fram och tillbaka i fästet. Till slut kommer det en skarp knyck av nån kurva, potthål eller kastvind och då går finramen sönder. Punkt slut.
Att däcken skulle hjälpa till att ta
Quote from Funbeat user on 15 March 2008, 10:56Här är det hårda puckar minsann! Själv hämtar jag mitt takställ och thulemonteringsställ med hjulen kvar på cykeln idag! Slutböckat när man ska iväg 🙂
Här är det hårda puckar minsann! Själv hämtar jag mitt takställ och thulemonteringsställ med hjulen kvar på cykeln idag! Slutböckat när man ska iväg 🙂
Quote from Funbeat user on 15 March 2008, 11:37Har man krok på bilen är det väldigt snällt mot cykeln att transportera den bakpå. Nästan ingen belastning nånstans, och den är skyddad från kastvindar och delvis från smuts framifrån. 2-3 cyklar kan man utan problem hänga bak på ett billigt krokställ. 20
Har man krok på bilen är det väldigt snällt mot cykeln att transportera den bakpå. Nästan ingen belastning nånstans, och den är skyddad från kastvindar och delvis från smuts framifrån. 2-3 cyklar kan man utan problem hänga bak på ett billigt krokställ. 20
Quote from Funbeat user on 15 March 2008, 12:16Hej Rasmus,
Ett par bekanta har slagit av hjul med dessa, genom att ha kört upp på höga trottoarkanter i något parkeringssammanhang. Det finns förståss inga helt transportsäkra sätt, men dock lättare att montera takräcke än dragkrok:).
EDIT
Eller finns
Hej Rasmus,
Ett par bekanta har slagit av hjul med dessa, genom att ha kört upp på höga trottoarkanter i något parkeringssammanhang. Det finns förståss inga helt transportsäkra sätt, men dock lättare att montera takräcke än dragkrok:).
EDIT
Eller finns
Quote from Funbeat user on 15 March 2008, 12:31Måste ha varit höghjulingar då. När jag transporterat cyklar (26" och 700c) med såna har hjulen varit ca 30-40 cm upp från marken...
Måste ha varit höghjulingar då. När jag transporterat cyklar (26" och 700c) med såna har hjulen varit ca 30-40 cm upp från marken...
Quote from Funbeat user on 15 March 2008, 12:52Hej.
Det finns ställ som är monterade inne i bilen, kräver dock kombi. Dessa typ av ställ torde vara de bästa för cykeln. Inget smuts eller påverkan från kastvindar. mm. Och Skoda Roomster har ett sådant, som tillval. www.skoda.se
Det står om den i Cykl
Hej.
Det finns ställ som är monterade inne i bilen, kräver dock kombi. Dessa typ av ställ torde vara de bästa för cykeln. Inget smuts eller påverkan från kastvindar. mm. Och Skoda Roomster har ett sådant, som tillval. http://www.skoda.se
Det står om den i Cykl