Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykel i takställ
You need to log in to create posts and topics.

Har en Passat Combi(vuxenvarning) så jag ska nog lära mig att stuva cykel inkl packning istället för att ta den på taket. Utan packning kan jag ju nästan cykla in. 🙂

Med hög fart och hjälm på skallen klarar du det!

Det är ingen som sagt mig veterligt att ramen kan skadas av att fraktas på cykelställ som monteras på kroken eller i bagageluckan. Men det kan den säkert om oturen är framme. Hjul som hänger nära marken har jag sett många gånger på bilar som inte varit ko

För all del, Per. Beror lite på hur man ska frakta dem och varför.

I mitt fall har det bara varit från punkt till punkt, utan stopp, och bara en cykel i taget. Då funkar det finfint. För att skydda ramen mot gnidskador kan man binda fast mjuka trasor där

Hej.

Jag kan bara konstatera att som V70 ägare känner jag mig lite så som Andreas med sin "Passat Combi(vuxenvarning)". Dock har jag redan lärt mig att att stuva in cykel inkl packning istället för att ta den på taket. Men det gör jag bara vid längre tra

Jag vågar inte använda mitt takräcke till cykeln för jag vet att jag är tillräcligt disträ för att köra in i garaget med cykeln på.

Oj här blev det aktivtet:D

Om jag sammanfattar det så här att det går att frakta cyklarna på taket om man fäster utan framhjul i gaffeln, förstått rätt? Men det är ändå bäst att ha dom inne i bilen?

Vi har haft en cykel i skuffen och en bak på dragkroke

En av mina lekkamrater brukar ta med fru, fyra barn, fågelhund(tidigare2), fem-sex cyklar och campingutrustning i sin bil. Han har ibland en cykel inne, dock inte alla.
Papegojorna och akvariet får stanna hemma.

Tycker det är lite dåligt att han inte tar med sig fiskarna på semestern 😉

Semester? Inte med tre ungar som tävlar och gubben som behöver lite utlopp av AD-dropparna som vi får varje kväll.