Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykel i takställ
You need to log in to create posts and topics.

Kan man fälla säten i bilen kan man också transportera minst en cykel inne i bilen, även om det i mindre bilar kan kräva att man tar loss framhjulet.

Willy Skibby tillverkade förr i tiden cykelställ till bakluckan. Det gör de kanske fortfarande.
Annars blir det tufft med cyklar inne om man är några pers med tempohoj, linjehoj, trainer, trainerhjul och reservhjul.

Det värsta av allt är att jag håller m

David P, det är en försvinnande liten del av alla Sveriges cyklister som tävlar...

Ja det är inte så många som förstår tjusningen.

Men de som inte tävlar har oftast lika fina om inte finare cyklar än de som tävlar. Så det finns all anledning att vårda den under tranport.

Kors i taket. Nu ska jag nog gå och tända ett ljus i kyrkan eller kanske på det där stället Hjärter Madam eller v

Jag kommer nog aldrig våga sätta en cykel på taket efter det här.

Edit
Kom även att tänka på stenskotten(trasig ruta nu och den är billigare än cykeln)

Hjärter dam! Du får besöka etablisemanget på Kungsholmen och se om dina preferenser kan tillfredställas.
Ps. De hade S/M-bar med kors och kedjor.

Rasmus Olsson skrev:
> Kan man fälla säten i bilen kan man också transportera minst en cykel inne i bilen,
> även om det i mindre bilar kan kräva att man tar loss framhjulet.

Vi har transporterat 3(TRE) cyklar i en Toyota Corolla, inkl weekendpackning f

Så här står det i min Klein manual

http://www.kleinjapan.com/tech_guide/klein_tech_manual.pdf

Do not clamp frame tubes
Avoid clamping Klein bicycle frames in repair stands or
racks used to carry bikes on cars. Mechanical clamping devices
have a great de

Mmm, men på såna man har bak på kroken behöver man inte klämma fast ramen. Man låter den vila fritt på "pinnarna", och surrar fast den utan att det trycks.