Quote from ellen olsson on 7 May 2010, 13:52Lotta: Har du jämfört, t.ex. testat att cykla i kallt regn med både rakade och orakade ben? Jag har gjort det och vet vad jag föredrar.
Lotta: Har du jämfört, t.ex. testat att cykla i kallt regn med både rakade och orakade ben? Jag har gjort det och vet vad jag föredrar.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 13:54Hur gör du det testet, Fredrik? Har du ett ben som är rakat och ett som inte är det under testrundan?
Hur gör du det testet, Fredrik? Har du ett ben som är rakat och ett som inte är det under testrundan?
Quote from ellen olsson on 7 May 2010, 13:57Tyvärr inte riktigt så kontrollerat men vi brukar ha gott om dagar med lämpliga och ganska likvärdiga testförhållanden här.
Tyvärr inte riktigt så kontrollerat men vi brukar ha gott om dagar med lämpliga och ganska likvärdiga testförhållanden här.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 14:08Då kallas det inbillning. 🙂
Då kallas det inbillning. 🙂
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 14:22Kan någon summera fördelarna med rakade ben vid cykling? Det enda jag har kunnat läsa mig till var:
* Om du ramlar och får skrapsår gör det mindre ont att dra av plåstret på o-håriga ben. Men att dra av plåstret på en hårig arm gör inte lika ont?
Kan någon summera fördelarna med rakade ben vid cykling? Det enda jag har kunnat läsa mig till var:
* Om du ramlar och får skrapsår gör det mindre ont att dra av plåstret på o-håriga ben. Men att dra av plåstret på en hårig arm gör inte lika ont?
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 14:25Det ser snyggare ut.
Det ser snyggare ut.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 14:27Nackdelen är dock att man som tjej till cykelkille får sova bredvid en taggig kille.
Nackdelen är dock att man som tjej till cykelkille får sova bredvid en taggig kille.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 14:28Sorry... Glömde det estetiska 🙂
* Det ser snyggare ut.
Sorry... Glömde det estetiska 🙂
* Det ser snyggare ut.
Quote from ellen olsson on 7 May 2010, 14:36Man skrapar faktiskt sällan armarna när man kraschar. Man skrapar dock nästan alltid benen.
Man skrapar faktiskt sällan armarna när man kraschar. Man skrapar dock nästan alltid benen.
Quote from Funbeat user on 7 May 2010, 14:51"Ni som rakar benen pga underlättat pyssel vid skada, rakar ni armarna också? De lär ju få skrubbsår lika lätt som benen om man vurpar!"
Nej det får man inte. Jo visst får man det. Men nej inte när man kraschar på/med cykeln. Inte jag i allafall.
Varför
"Ni som rakar benen pga underlättat pyssel vid skada, rakar ni armarna också? De lär ju få skrubbsår lika lätt som benen om man vurpar!"
Nej det får man inte. Jo visst får man det. Men nej inte när man kraschar på/med cykeln. Inte jag i allafall.
Varför