Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelbana eller bilväg??
You need to log in to create posts and topics.

Klass 2 moppar går högst i 25 km/h så där är vi förbi.

Testade mina krafter efter en klass 2 moppe för några veckor sedan
och fick fälla segel efter ett par km i över 45kmh 🙂

Ja, och färdmålets läge ligger på vägen. Inte i ett villaområde eller köpcentra.

Det heter ju landsvägscykel! Inte cykelbanecykel eller grusvägscykel, eller betongsuggeavspärrningscykel.

Själv kör jag alltid på vägen... Fick ett möte med en gående äldre tant i en kurva på en gång/cykelstig, tror att det var en skräckupplevelse för oss båda...

Men tycker generellt att vi skall visa mer hänsyn oavsett om vi kör lastbil, personbil, MC eller

Väntar fortfarande med spänning på domslutet som kommer i höst...

Jag har inte cyklat tillräckligt länge för att bli tutad på. Däremot har jag mer än en gång haft lust att stanna och slå något hårt i huvet på folk som har picknick på cykelbanan. En familj bestående av två föräldrar med korgar och cykelvagnar efter sig o

För att gående och cyklister smidigt ska kunna samsas på gemensam gång och cykelbana vore det bäst om samma regler tillämpades som på vägar, dvs att gå till vänster. Då slipper gående cyklister som svischar förbi bakifrån precis där de går. Tyvärr saknas

Nina, kolla in cykelbanan som går framför Bergakungen ... just när filmen slutar. Hela publiken kommer rätt ut på cykelbanan.

Som svar på frågan- jag cyklar på cykelbana om jag kör genom samhällen med mkt trafik och smala vägar och om jag vet att cykelbanan i sig inte är särskilt befolkad (det är de sällan, alla kör ju bil nu för tiden...). Kör jag om barn och djur på cykelbanan