Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 21:49Klass 2 moppar går högst i 25 km/h så där är vi förbi.
Klass 2 moppar går högst i 25 km/h så där är vi förbi.
Quote from Lars Ekegård on 15 August 2010, 21:52Testade mina krafter efter en klass 2 moppe för några veckor sedan
och fick fälla segel efter ett par km i över 45kmh 🙂
Testade mina krafter efter en klass 2 moppe för några veckor sedan
och fick fälla segel efter ett par km i över 45kmh 🙂
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 21:53Ja, och färdmålets läge ligger på vägen. Inte i ett villaområde eller köpcentra.
Ja, och färdmålets läge ligger på vägen. Inte i ett villaområde eller köpcentra.
Quote from Rasmus Olsson on 15 August 2010, 21:54Det heter ju landsvägscykel! Inte cykelbanecykel eller grusvägscykel, eller betongsuggeavspärrningscykel.
Det heter ju landsvägscykel! Inte cykelbanecykel eller grusvägscykel, eller betongsuggeavspärrningscykel.
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 22:00Själv kör jag alltid på vägen... Fick ett möte med en gående äldre tant i en kurva på en gång/cykelstig, tror att det var en skräckupplevelse för oss båda...
Men tycker generellt att vi skall visa mer hänsyn oavsett om vi kör lastbil, personbil, MC eller
Själv kör jag alltid på vägen... Fick ett möte med en gående äldre tant i en kurva på en gång/cykelstig, tror att det var en skräckupplevelse för oss båda...
Men tycker generellt att vi skall visa mer hänsyn oavsett om vi kör lastbil, personbil, MC eller
Quote from Funbeat user on 15 August 2010, 22:03Väntar fortfarande med spänning på domslutet som kommer i höst...
Väntar fortfarande med spänning på domslutet som kommer i höst...
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 00:08Jag har inte cyklat tillräckligt länge för att bli tutad på. Däremot har jag mer än en gång haft lust att stanna och slå något hårt i huvet på folk som har picknick på cykelbanan. En familj bestående av två föräldrar med korgar och cykelvagnar efter sig o
Jag har inte cyklat tillräckligt länge för att bli tutad på. Däremot har jag mer än en gång haft lust att stanna och slå något hårt i huvet på folk som har picknick på cykelbanan. En familj bestående av två föräldrar med korgar och cykelvagnar efter sig o
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 00:39För att gående och cyklister smidigt ska kunna samsas på gemensam gång och cykelbana vore det bäst om samma regler tillämpades som på vägar, dvs att gå till vänster. Då slipper gående cyklister som svischar förbi bakifrån precis där de går. Tyvärr saknas
För att gående och cyklister smidigt ska kunna samsas på gemensam gång och cykelbana vore det bäst om samma regler tillämpades som på vägar, dvs att gå till vänster. Då slipper gående cyklister som svischar förbi bakifrån precis där de går. Tyvärr saknas
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 06:23Nina, kolla in cykelbanan som går framför Bergakungen ... just när filmen slutar. Hela publiken kommer rätt ut på cykelbanan.
Nina, kolla in cykelbanan som går framför Bergakungen ... just när filmen slutar. Hela publiken kommer rätt ut på cykelbanan.
Quote from Bengt Askerfelt on 16 August 2010, 07:50Som svar på frågan- jag cyklar på cykelbana om jag kör genom samhällen med mkt trafik och smala vägar och om jag vet att cykelbanan i sig inte är särskilt befolkad (det är de sällan, alla kör ju bil nu för tiden...). Kör jag om barn och djur på cykelbanan
Som svar på frågan- jag cyklar på cykelbana om jag kör genom samhällen med mkt trafik och smala vägar och om jag vet att cykelbanan i sig inte är särskilt befolkad (det är de sällan, alla kör ju bil nu för tiden...). Kör jag om barn och djur på cykelbanan