Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 08:13Det här påminner ju om tråden jag startade för en månad sedan. Jag tror den allmänna slutsatsen där var, i sann Madagascar Skipper-anda, "smile and wave boys, smile and wave" (och lär er karate!).
Det här påminner ju om tråden jag startade för en månad sedan. Jag tror den allmänna slutsatsen där var, i sann Madagascar Skipper-anda, "smile and wave boys, smile and wave" (och lär er karate!).
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 09:47Trafikförordningen är ju väldigt tydlig och lämnar egentligen inget utrymme för tolkning. Cykel ska framföras på cykelbana. Enda undantaget är om färdmålet, alltså dit man är på väg, ligger på en sådan plats att det är lämpligare att cykla på vägen.
Den
Trafikförordningen är ju väldigt tydlig och lämnar egentligen inget utrymme för tolkning. Cykel ska framföras på cykelbana. Enda undantaget är om färdmålet, alltså dit man är på väg, ligger på en sådan plats att det är lämpligare att cykla på vägen.
Den
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 09:49Den lämpligaste färdvägen är den som är försedd med skyltar som leder till målet.
Det gör sällan cykelbanan. Alltså, den vanliga vägen eftersom det finns skyltar.
Den lämpligaste färdvägen är den som är försedd med skyltar som leder till målet.
Det gör sällan cykelbanan. Alltså, den vanliga vägen eftersom det finns skyltar.
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 10:22Det är ingen mer än jag själv som vet vart jag är på väg när jag är ute och tränar, alltså kan jag välja vägbanan eftersom "det är lämpligare med hänsyn till färdmålets läge".
Det är ingen mer än jag själv som vet vart jag är på väg när jag är ute och tränar, alltså kan jag välja vägbanan eftersom "det är lämpligare med hänsyn till färdmålets läge".
Quote from ellen olsson on 16 August 2010, 10:27Emil: Så är det. Den/de som anser att du gör fel då har bevisbördan att bevisa att det inte är lämpligare...
Emil: Så är det. Den/de som anser att du gör fel då har bevisbördan att bevisa att det inte är lämpligare...
Quote from Rasmus Olsson on 16 August 2010, 10:36Och om cykelbanan är ofarbar pga hinder, den är uppgrävd eller oplogad på vintern. Ska vi flyga förbi med cykeln på ryggen?
Och om cykelbanan är ofarbar pga hinder, den är uppgrävd eller oplogad på vintern. Ska vi flyga förbi med cykeln på ryggen?
Quote from Camilla Höög on 16 August 2010, 10:40Se till att alltid ha färdmålet så att det blir lämpligare att cykla på vägen. Sätt färdmålet i vägkanten vid sidolinjerna. Det är inte många cykelbanor som går hela vägen dit utan det blir alltid lämpligast att cykla på vägbanan. När du nått ditt färdmål
Se till att alltid ha färdmålet så att det blir lämpligare att cykla på vägen. Sätt färdmålet i vägkanten vid sidolinjerna. Det är inte många cykelbanor som går hela vägen dit utan det blir alltid lämpligast att cykla på vägbanan. När du nått ditt färdmål
Quote from Rasmus Olsson on 16 August 2010, 10:48Haha, ja, eftersom färdmålet är landsvägscykling, inte cykelbanecykling, så är vägen målet i sig. Lysande Anders!
Haha, ja, eftersom färdmålet är landsvägscykling, inte cykelbanecykling, så är vägen målet i sig. Lysande Anders!
Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 11:23Men Bruse, det vet du väl, där kliver vi av och leder cykeln i ett par hundra meter. "För din säkerhet led cykeln" som det så vackert står på skyltarna.
Men Bruse, det vet du väl, där kliver vi av och leder cykeln i ett par hundra meter. "För din säkerhet led cykeln" som det så vackert står på skyltarna.
Quote from Rasmus Olsson on 16 August 2010, 11:25Eller leda cykeln 8 km från jobbet och hem på vägen då såklart.
Eller leda cykeln 8 km från jobbet och hem på vägen då såklart.