Quote from Funbeat user on 16 August 2010, 13:44Jag menar bara att det kanske kan vara svårt att motivera varför målet är just en bilväg. 😉 För min del får gärna alla (ja, alltså inte bokstavligt talat ALLA men ni förstår säkert vad jag menar) cykla på vägen. Jag släpper gladeligen förbi räsercykliste
Jag menar bara att det kanske kan vara svårt att motivera varför målet är just en bilväg. 😉 För min del får gärna alla (ja, alltså inte bokstavligt talat ALLA men ni förstår säkert vad jag menar) cykla på vägen. Jag släpper gladeligen förbi räsercykliste
Quote from Lena O on 16 August 2010, 23:231: Hur många här har blivit stannat av Larry Bluelight och beordrat att använda cykelbanan?
EDIT:
2: Och hur många har blivit omkört av Larry på vägen utan att h*n har sagt ett ord?1: Aldrig
2: Aldrig
1: Hur många här har blivit stannat av Larry Bluelight och beordrat att använda cykelbanan?
EDIT:
2: Och hur många har blivit omkört av Larry på vägen utan att h*n har sagt ett ord?
1: Aldrig
2: Aldrig
Quote from Rasmus Olsson on 17 August 2010, 07:411. blev till och med tillsagd att jag inte fick cykla när det snöade, för det var farligt, att jag skulle stanna hemma
Jag krävde då vilket stöd i lagen hade hade för sitt påstående. Efter ett samtal med stationen blev han tyst...
Sen påstod Kling och K
1. blev till och med tillsagd att jag inte fick cykla när det snöade, för det var farligt, att jag skulle stanna hemma
Jag krävde då vilket stöd i lagen hade hade för sitt påstående. Efter ett samtal med stationen blev han tyst...
Sen påstod Kling och K
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 08:18Efter många många mil på landsvägscykel tycker jag att många av ovanstående kommentarer sammanfattar läget bra.
Det är så, som någon skrev, att där cykelbana finns så ska den användas. Enligt lagen.
Det säkraste både för dig och andra är dock att ligga
Efter många många mil på landsvägscykel tycker jag att många av ovanstående kommentarer sammanfattar läget bra.
Det är så, som någon skrev, att där cykelbana finns så ska den användas. Enligt lagen.
Det säkraste både för dig och andra är dock att ligga
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 10:55Jag har en tid gått med tanken om å ta med resersykklen ned til Ystad, når jeg fisker havsøring rundt Kåseberga ol. Det er vel 4. året jeg har vært der.
Men ettet å ha lest innlegg her, så har jeg nok med fiskestangen.
Min kro vert i Glimminge faller
Jag har en tid gått med tanken om å ta med resersykklen ned til Ystad, når jeg fisker havsøring rundt Kåseberga ol. Det er vel 4. året jeg har vært der.
Men ettet å ha lest innlegg her, så har jeg nok med fiskestangen.
Min kro vert i Glimminge faller
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:22Lite OT, men, i söndags tutade jag på två cyklister, trots att jag själv är cyklist. De cyklade brett (typ mer än halva vägen) på en smal kurvig väg utan vägrenar. Reaktionen? Han mitt på vägen viftade med handen och såg arg ut.
Kan tillägga att jag låg
Lite OT, men, i söndags tutade jag på två cyklister, trots att jag själv är cyklist. De cyklade brett (typ mer än halva vägen) på en smal kurvig väg utan vägrenar. Reaktionen? Han mitt på vägen viftade med handen och såg arg ut.
Kan tillägga att jag låg
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:28En sak jag lade märke till när jag var i Frankrike i förra veckan var att det var gott om cyklister, men de uppträdde aldrig i grupper om mer än tre. Det var aldrig några problem med samspelet bilist - cyklist.
Samma sak med mina "normala" träningstillfä
En sak jag lade märke till när jag var i Frankrike i förra veckan var att det var gott om cyklister, men de uppträdde aldrig i grupper om mer än tre. Det var aldrig några problem med samspelet bilist - cyklist.
Samma sak med mina "normala" träningstillfä
Quote from ellen olsson on 17 August 2010, 11:29I Frankrike och Italien har jag aldrig haft några problem, annat än med enstaka turister från t.ex. Sverige!
I Frankrike och Italien har jag aldrig haft några problem, annat än med enstaka turister från t.ex. Sverige!
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:39Hur kom du förbi när de var på mer än halvan av den smala vägen?
Då borde du rimligtvis ha kört över den ena i alla fall.
Hur kom du förbi när de var på mer än halvan av den smala vägen?
Då borde du rimligtvis ha kört över den ena i alla fall.
Quote from Funbeat user on 17 August 2010, 11:55Fp. David ¤: Gissa en gång till.
Fp. David ¤: Gissa en gång till.