Quote from Bertil Nolheim on 18 August 2010, 10:11Nä, det här var för 20 år sedan. Ingen pulsmätare.
Brandbilen var nog på utryckning och ville fram men risken att jag skulle vingla till var ju rätt så stor.
Nä, det här var för 20 år sedan. Ingen pulsmätare.
Brandbilen var nog på utryckning och ville fram men risken att jag skulle vingla till var ju rätt så stor.
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 11:25Bruse: Jag tutade för att de inte visade minsta tecken på att ha hört mig. Deras beteende visade inga tecken på att de var medvetna att jag låg bakom. Om jag hade varit säker på att de märkt mig så hade jag naturligtvis inte tutat.
Och nej, jag har själv
Bruse: Jag tutade för att de inte visade minsta tecken på att ha hört mig. Deras beteende visade inga tecken på att de var medvetna att jag låg bakom. Om jag hade varit säker på att de märkt mig så hade jag naturligtvis inte tutat.
Och nej, jag har själv
Quote from Bengt Askerfelt on 18 August 2010, 11:29Men blir ni tutade på när ni kör ensamma också? Det har aldrig någonsin hänt att någon tutat på mig, cyklar alltid själv, en liten bit till vänster om sidolinjen.
Men blir ni tutade på när ni kör ensamma också? Det har aldrig någonsin hänt att någon tutat på mig, cyklar alltid själv, en liten bit till vänster om sidolinjen.
Quote from Funbeat user on 18 August 2010, 15:25Använder aldrig cykelbanan i stan här i Malmö. Efter ett par tillfällen där det varit väldigt nära krasch tycker jag att vägen känns säkrare. Använder dock oftast cykelbanan när det finns en sådan bredvid landsvägen för där är det inte många som är i väge
Använder aldrig cykelbanan i stan här i Malmö. Efter ett par tillfällen där det varit väldigt nära krasch tycker jag att vägen känns säkrare. Använder dock oftast cykelbanan när det finns en sådan bredvid landsvägen för där är det inte många som är i väge
Quote from Rasmus Olsson on 25 August 2010, 12:581948 gick det alldeles utmärkt att cykla på gatan utan cykelbanor, och cyklarna var många fler än idag.
BILD:http://farm5.static.flickr.com/4057/4687706773_da3c08b3ac_z.jpg
1948 gick det alldeles utmärkt att cykla på gatan utan cykelbanor, och cyklarna var många fler än idag.
BILD:http://farm5.static.flickr.com/4057/4687706773_da3c08b3ac_z.jpg
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 13:491950 omkom det ca 175 personer per 100 000 bilar i vägtrafikolyckor i Sverige år 2000 var det ca 15 omkomna per 100 000 bilar.
(http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____43109.aspx)Bland unga cyklister (under 18 år) så omkommer det en tiondel så många i
1950 omkom det ca 175 personer per 100 000 bilar i vägtrafikolyckor i Sverige år 2000 var det ca 15 omkomna per 100 000 bilar.
(http://www.scb.se/Pages/TableAndChart____43109.aspx)
Bland unga cyklister (under 18 år) så omkommer det en tiondel så många i
Quote from Rasmus Olsson on 25 August 2010, 13:51Folk var mindre gnälliga, bortskämda och kränkbenägna förr.
Folk var mindre gnälliga, bortskämda och kränkbenägna förr.
Quote from Bengt Askerfelt on 25 August 2010, 14:16Och de kvinnliga cyklisterna var definitivt färre 1948...
Och de kvinnliga cyklisterna var definitivt färre 1948...
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 14:20...för dom stod hemma vid spisen
...för dom stod hemma vid spisen
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 14:281948 slapp man cyklande ipod-zombies på vägarna. Och cykeldatorer som visar pil ner om man ligger under medelhastigheten...
1948 slapp man cyklande ipod-zombies på vägarna. Och cykeldatorer som visar pil ner om man ligger under medelhastigheten...