Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelbana eller bilväg??
You need to log in to create posts and topics.

Du körde emellan dom?

Hahahaha... David, du ger alltid dagens garv... 😀

eller läs inlägget igen.

"jag låg bakom och väntade ett tag på att de skulle gå in lite så att en omkörning skulle bli säker för oss alla"

Kör nästan uteslutande på vägen. Cykelbana ibland, oftast som uppvärmning och hemcykling, från min favoritstartpunkt (d v s där stan tar slut) men det har mer att göra med var/hur jag bor.

Genom att inte vara alltför arrogant och genom att samspela med t

> De cyklade brett (typ mer än halva vägen) på en smal kurvig väg utan vägrenar.

Det normala är att man väntar tills man har fri sikt så att man kan köra om. Varför ska du tuta? Får du friare sikt då?

David: jag körde under dem.

Daniel: Jag tutade vänskapligt och med värme, precis som cyklister ringer i sing ringklocka för att varna gångtrafikanter när de vill cykla förbi. Tyvärr är det ju lite svårt att få fram det i en biltuta, men det var så det va

Varför tutar bilister överhuvudtaget på cyklister? Vi har hört er komma långt innan ni ens sätt oss!

Fan, håller ju på att skita på mig när en bil tutar en halvmeter från mitt öra. Ge fan i det!

Tomas, ja, jag tycker också det är normalt att underlätta för bilisterna genom att ge dem plats (utan att skänka bort min säkerhetszon).

Kan inte du spela in ditt ömsinta tutande så att vi andra kan lyssna och ta efter?

De kanske delade på hörlurar till

Fast tutar bilen på lite avstånd är det väl helt Ok.

(En brandbil brölade med sin tuta i höjd med min pakethållare en gång. Hoppade väl en halv meter upp i luften. Usch & fy vad rädd jag blev.)

Passade du på att notera maxpulsen Lars?