Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 14:591950 körde de på fel sida vägen.
1950 körde de på fel sida vägen.
Quote from Lena O on 25 August 2010, 15:11Att det finns mindre dödligheten bland cyklister i trafiken idag är inte så konstigt kanske då rent spontat känns det som att det finns färre cyklister i trafiken.
Men en sak jag fundera över mer och mer är detta.
Varför och varifrån får bilister denna
Att det finns mindre dödligheten bland cyklister i trafiken idag är inte så konstigt kanske då rent spontat känns det som att det finns färre cyklister i trafiken.
Men en sak jag fundera över mer och mer är detta.
Varför och varifrån får bilister denna
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 15:22I söndags var det en kvinnlig bondtölp som körde åt motsatt håll, stack ut huvudet långt utanför fönstret och skrek "kör på cykelbana!".
Det är inte ofta att man får dessa idioter i kvinnlig form (hon såg mer ut som en sugga, men kvinnlig form säger vi)
I söndags var det en kvinnlig bondtölp som körde åt motsatt håll, stack ut huvudet långt utanför fönstret och skrek "kör på cykelbana!".
Det är inte ofta att man får dessa idioter i kvinnlig form (hon såg mer ut som en sugga, men kvinnlig form säger vi)
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 15:49"Just smile and wave boys, smile and wave!"
"Just smile and wave boys, smile and wave!"
Quote from Funbeat user on 25 August 2010, 15:52Innebär inte det att mottrafikanterna tycker att det är ok?
Innebär inte det att mottrafikanterna tycker att det är ok?
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 19:14Var idag på en tur runt sjön Glan (Norrk, Svärtinge, Finspång, Blacka) och när jag kommit förbi McDonalds så kör jag över på motsatta sidan för att kunna ta cykelbanan efter avfarten till Eksund.
Kommer precis förbi den avfarten när en bilist tycker han
Var idag på en tur runt sjön Glan (Norrk, Svärtinge, Finspång, Blacka) och när jag kommit förbi McDonalds så kör jag över på motsatta sidan för att kunna ta cykelbanan efter avfarten till Eksund.
Kommer precis förbi den avfarten när en bilist tycker han
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 20:49@Heff: "Jag cyklade utanför körfältet för bilar, mellan kantlinjen och diket, mot trafiken men det är ju helt lagligt." – Nej det är det inte.
@Heff: "Jag cyklade utanför körfältet för bilar, mellan kantlinjen och diket, mot trafiken men det är ju helt lagligt." – Nej det är det inte.
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 20:53Bevis tack på det påståendet
Bevis tack på det påståendet
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 21:10Du vet att vi har högertrafik i Sverige va? Det innebär att fordon skall framföras på vägens högra sida i färdriktningen.
Källa på det? Trafikförordningen 3 kap. 7 §.
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19981276.htm#K3P7
Du vet att vi har högertrafik i Sverige va? Det innebär att fordon skall framföras på vägens högra sida i färdriktningen.
Källa på det? Trafikförordningen 3 kap. 7 §.
http://www.notisum.se/rnp/sls/lag/19981276.htm#K3P7
Quote from Funbeat user on 21 June 2012, 22:16Det verkar vara helt ansvarslöst att köra på fel sidan, mot trafiken, om du inte ledde cykeln till fots, förstås.
Det verkar vara helt ansvarslöst att köra på fel sidan, mot trafiken, om du inte ledde cykeln till fots, förstås.