Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcykelbyxor för damer
You need to log in to create posts and topics.

Aco inköpt 🙂

men jag är fortfarande nyfiken på släta respektive icke släta vadderingar. Vad är skillnaden?

Jag har ett par Pearl Izumi med slät ganska tjock vaddering och ett par Gore Bike Wear med nån slags formad vaddering som är lite smalare mellan benen. Jag hade en del problem med de sistnämnda och gillar de fortfarande inte riktigt. Jag har hellre mina t

Tack AM R Medväska!
Det var just den typen av diskussion jag ville ha... erfarenheter. Tack!
välkomnar fler 🙂

Lite sen i vändningarna är jag men om man bara slår lite på mig kommer jag igång :P.

Har klurat lite på den där vadderingen och den är ju utformad med nån slags längsgående "spår" eller vad man ska kalla det. Hursomhelst så funkar det dåligt med min anat

Jag har flera olika cykelbyxor, olika paddningar. Men undviker helst sydda sömmar, de kan man få skav av på skinkan. Att smörja in byxorna med för riktigt långa turer använder jag Sportsbalm som jag köpt på Cykelcity. Enl deras rekommendation så smörjer j

Som glad nybörjare inhandlades ett par craft byxor med hängslen, sen läste jag den "intima" tråden och tog del av alla goda råd. Cykelturen kommande dag kördes utan något under craft brallan och det var en ren mardröm.
Vadderingen fick otroligt bra fäste

Anders: När byte du kön?? 😉

Gazzah: Det är inte så länge sen, det var nog på den där cykelturen utan kalsonger 😉
Råd och tips samt utbyta erfarenheter kan man väl göra oavsett kön, eller?

Anders skrev:
"...och varannan km fick jag ställa mig upp och skaka tillbaka "grejorna" till sin rätta plats."

Jag tycker det låter som om du köpt för stora cykelbyxor.

Ja, jag har säkert för stora skor också. Byxorna funkar bra och det är bekvämt med kalsonger under dom.
Det är väl Linda som behöver hjälp på denna tråd, eller?