Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelcykelbyxor för damer
You need to log in to create posts and topics.

Det är hybriden du får skavsår av.

Nä, vet du vad, det är av friktionen mellan sadeln och rumpan.

Ibland blir jag så j**la trött på dessa dina dissningar av min älsklingscykel.

Men du har haft två olika cykelbyxor på hybriden och fått skavsår. Men inte på räcern. Logiken är ju solklar.

Men nog måste det bero på sadeln o inte själva hybriden?

Sadeln sitter väl på hybriden?

Jag tycker att du skall ta och mäta in avståndet mellan sittbenen för att se om din sadel är rätt just för dig. Inmätning/tolkning görs med fördel hos cykelaffären så får du även hjälp att hitta sadel efter dina mått och önskemål. Bra också om inte sadeln

Jag har aldrig fått skavsår men däremot domningar. Jag har ett par Gore Ozon Lady (har för mig att de heter så) och jag upplever att vadderingen är för bred mellan benen. Den reser sig liksom när man kniper ihop låren när man cyklar. Då blir det en "topp"

Nina, jag tror det är så enkelt att det är en kombination av alla råd du fått.
Börja med att ställa in cykel och sadel rätt. Sen kan du börja laborera med andra sadlar eller byxor. Rätt byxor kan aldrig kompensera fel sadel eller en felaktigt inställd cyk

Verkar som fröken på bilden har stringtrosor på sig.. Kör 30 mil i det och kom sen och säg att det inte blev skavsår..
(H)

Ja, det är inte lätt att få ETT vettigt svar på en fråga med öändligt många svar. Det gäller att själv räkna ut vilket svar som är rätt.