Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelförvaring
You need to log in to create posts and topics.

De vita krokarna var verkligen pricken över i. Nåt liknande hade jag tänkt skruva upp på en annan vägg i förrådet och förvara mina skidor på. Alldeles ovanför vallabänken. Som jag ännu inte byggt. Är det nån som har några förslag på en smal sådan. Skidfäs

Snyggt Per. Fast jag skulle få lust att måla om väggen till en färg som kontrasterade snyggt mot både den vita och den röda cykeln 😉

Tänkte bara visa hur fint det blev till slut, men cykeln på väggen. Mycket snyggare än en tavla!
Det blev en krok à la Claes Ohlsson som ja virade med plasttejp, och sen sitter bakhjulet fast med ett "snöre" som är fastskruvat i väggen. Snyggt va? 😀

BI

med cykel pump i hörnet ser det ut att vara inrett av Room service eller äntligen hemma, läckert.

hehe tack, du ser, den passade ju perfekt där! 🙂

Karin – det där ser ut som upphängningen jag behöver få till. Vilken krok hos Olsson är det du använt?

Jag använde denna, som var en av de som föreslogs i början av tråden:
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=22822971

Men har även ett "snöre" där med som håller styret på plats, så den inte gungar. Med snöre menar ja sånt band med clip på, som

spännband?

Toppen Karin. Försöker bara se i din bild var kroken ligger emot mot cykeln. I styrets bock?

Ahh tack Denize, spännband kanske det heter! Försökte mest förklara att man kan ändra längden och därför ha det fastskruvat i väggen nere vid bakhjulet.
Christer, här är bild på hur den är upphängd, svårt o se när allt är svart ja. (svart tejp på hängaren