Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelförvaring
You need to log in to create posts and topics.

Stiligt!
(t+)

Tvärsnyggt! Den där kroken skall inhandlas!

Skulle inte kunna förklarat det bättre själv Karin. Så ska jag också fixa det här hemma. Tack för hjäpen!

Kroken och remmarna syns ju knappt! Imponerande!

Jag har hört något om att om man har hydrauliska bromsar så bör man varken ha cykeln upp och ner eller hängande på det där sättet. Det var något med att oljan rinner iväg åt nåt håll som inte är bra...

Ligger det något i det eller har jag ännu en gång bl

Riktigt snygg upphängning! (t+)
Den varianten måste väl dessutom vara lite skonsammare för cykeln än att hänga upp dom i något av hjulen som många gör?

Yla A:
Om det skadar/påverkar hjul att hänga dem i en krok, hur påverkar det då att använda dem på cykeln, dessutom med en cyklist på cykeln?

Anders: Hmm, det där har jag inte ens tänkt på. Med risk för att låta som en riktig newbie, jag vet inte ens vad ja har för typ av bromsar. Får hoppas ja inte har hydrauliska då 🙂

Du kan lugnt räkna med att du inte har hydrauliska. Då skulle det sitta feta bromsskivor på dom. Landsvägshoj = mekaniska bromsar. Ett tag till i alla fall.

> Du kan lugnt räkna med att du inte har hydrauliska. Då skulle det sitta feta bromsskivor på dom.

Det finns hydrauliska fälgbromsar också. Magura har fina sådana, se t.ex. http://www.magura.com/english/produkte_static/produkt_2008_hs33.htm

Jag har dock