Quote from Mats Andersson on 27 January 2008, 16:27Så Karin man med andra ord lugnt räkna med att hon inte har hydrauliska bromsar... 😉
Så Karin man med andra ord lugnt räkna med att hon inte har hydrauliska bromsar... 😉
Quote from ellen olsson on 27 January 2008, 16:36Japp! Det ser man ju t.o.m. bättre på bilden än hållaren... 🙂
Japp! Det ser man ju t.o.m. bättre på bilden än hållaren... 🙂
Quote from Mats Andersson on 27 January 2008, 16:37Fast de där bromsarna verkar ju inte vara gjorda för landsvägshojjar Fredrik. Handtagen är lite väl mycket mtb för min smak.
Fast de där bromsarna verkar ju inte vara gjorda för landsvägshojjar Fredrik. Handtagen är lite väl mycket mtb för min smak.
Quote from Erik Strandberg on 27 January 2008, 16:42Håkan: Ingen aning - det var mer än fråga/fundering. 🙂
Jag vet att det finns dom som tror att det inte är bra, men det kanske gäller mest MTB med dämpare. Men visst är det väl lite annorlunda "påfrestning" för cykeln att bli hängd i ett hjul mot att bel
Håkan: Ingen aning - det var mer än fråga/fundering. 🙂
Jag vet att det finns dom som tror att det inte är bra, men det kanske gäller mest MTB med dämpare. Men visst är det väl lite annorlunda "påfrestning" för cykeln att bli hängd i ett hjul mot att bel
Quote from Lena Bjerlöw on 27 January 2008, 17:06Ok, tack Christer och Fredrik, då kan jag vara lugn! 🙂
Ok, tack Christer och Fredrik, då kan jag vara lugn! 🙂
Quote from Funbeat user on 27 January 2008, 19:04Anders A Skrev:
Jag har hört något om att om man har hydrauliska bromsar så bör man varken ha cykeln upp och ner eller hängande på det där sättet. Det var något med att oljan rinner iväg åt nåt håll som inte är bra..."
Vad jag hört och förstått skall det
Anders A Skrev:
Jag har hört något om att om man har hydrauliska bromsar så bör man varken ha cykeln upp och ner eller hängande på det där sättet. Det var något med att oljan rinner iväg åt nåt håll som inte är bra..."
Vad jag hört och förstått skall det
Quote from Camilla Höög on 27 January 2008, 22:37Det låter rimligt. Så blir det när cykeln står normalt.
Jag förstår inte riktigt varför det skulle göra något. Det är ju ett slutet system.
Det låter rimligt. Så blir det när cykeln står normalt.
Jag förstår inte riktigt varför det skulle göra något. Det är ju ett slutet system.
Quote from Fredrik Närenfors on 28 January 2008, 00:18Min MTB med hydrauliska bromsar hänger i framhjulet som alla andra. Jag har inte märkt något speciellt men så har jag inte kollat heller. Hur som helst fungerar bromsarna till fullo.
Det är cykeln i mitten högre upp på min första bild
Min MTB med hydrauliska bromsar hänger i framhjulet som alla andra. Jag har inte märkt något speciellt men så har jag inte kollat heller. Hur som helst fungerar bromsarna till fullo.
Det är cykeln i mitten högre upp på min första bild
Quote from Funbeat user on 28 January 2008, 19:08När jag funderade lite till så borde man inte få in luft i systemet om den hara hänger still eller står upp och ner, åtminstone kortare perioder. Har dock inga länkar eller erfarenhet att backa upp påståendet med.
Däremot får man absolut INTE trycka in b
När jag funderade lite till så borde man inte få in luft i systemet om den hara hänger still eller står upp och ner, åtminstone kortare perioder. Har dock inga länkar eller erfarenhet att backa upp påståendet med.
Däremot får man absolut INTE trycka in b
Quote from Fredrik Närenfors on 28 January 2008, 21:10"Däremot får man absolut INTE trycka in bromshandtaget om inte behållaren befinner sig ovanför oket för då lär man få in luft i systemet och därmed svampiga bromsar"
Varför skulle man få in luft? Det är väl ett slutet system och det lär knappast bry sig
"Däremot får man absolut INTE trycka in bromshandtaget om inte behållaren befinner sig ovanför oket för då lär man få in luft i systemet och därmed svampiga bromsar"
Varför skulle man få in luft? Det är väl ett slutet system och det lär knappast bry sig