Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelhjälm ...
You need to log in to create posts and topics.

*skratt* med lite våld löser sig allt eller Ling Ling?

Min ringklocka är liten den, tar inte upp så mycket plats på racern, passar fint mellan cykeldator, lamphållare och pulsklocka, ett helt manöverbord där fram, fast jag använder den itne så mcyket för

Anders, tricket med ringklocka är att använda den i god tid innan man kommer fram till "offren", annars blir det lätt att de blir vettskrämda 🙂

Hej Anders.

"Ingen ursäkt för att bryta mot lagen, men enligt lagen ska du som cyklist också signalera att du tänker svänga och det är nog fler som bryter mot det. Det är mycket allvarligare för det är en sak som hade ökat säkerheten och det är det som v

Hej Christer.

"En del som är ute på vägarna håller 60-70 konsekvent, oavsett om det är skyltat 50, 70 eller 90: är det dem du syftar på?"

Japp, det är dom.

P.

"... tricket med ringklocka är att använda den i god tid innan man kommer fram till "offren", annars blir det lätt att de blir vettskrämda"

Kan inte annat än hålla med. Har än så länge inte haft några större problem med att folk inte flyttar på sig om ja

Ett ständigt problem är att folk som är ute i trafiken är såna otroliga egoister och gärna tar upp hela GC-banan när de är ute och går eller cyklar utan att ha uppsikt över sina medtrafikanter framåt och bakåt.
Jag tycker ju om att skrämma slag på dem så

>Och vad har en normat vridstyva "gubbcykel" men min gamla damhoj att göra.
Som är allt annat än vridstyv.

Inget, men ditt inlägg såg ut som att du kritiserade Christer för att han kör fortare än 30 på sin gubbcykel.

>En dum fråga kanske. Var du ute ens

Hej Gunnar.

"Inget, men ditt inlägg såg ut som att du kritiserade Christer för att han kör fortare än 30 på sin gubbcykel."

Då får jag be om ursäkt. Det var/är inte min mening att gör det. Utan att jag har inte det som mål/syfte när jag kör på min gaml

Jag saknar lukt och snusk dimensionen av hjälmanvändande i denna tråd.
Är det bara min hjälm som luktar mer eller mindre ungersk välmogen mjölksursunkig disktrasa?

Nej, jag tycker inte att min välanvända MET-hjälm luktar något särskilt. Men jag har ändå en "fin-hjälm" som jag har när jag kör så att jag inte behöver duscha direkt efteråt, till tåget, affären osv.