Forum

Forum Navigation
Forum breadcrumbs - You are here:ForumCykelCykelhjälm ...
You need to log in to create posts and topics.

Hej.

"Det viktiga är i alla fall att man alltid använder hjälm. Det är ju samma sak som att alltid använda bilbälte eller att alltid blinka när man ska svänga. Det går automatiskt och inget som jag tänker på. För att inte göra det så måste jag ta ett akt

Vem ska man skylla på då om man råkar ut för, säg, en cykelolycka och inte räknat med det för att man är på väg till jobbet (#)...

Alltså för en som aldrig bär hjälm för att dom liksom inte kommit över tröskeln är det en sak. Men jag tycker att det är ko

Hej och tack för den!

"Alltså för en som aldrig bär hjälm för att dom liksom inte kommit över tröskeln är det en sak. Men jag tycker att det är korkat att ha hjälm i vissa fall men inte i andra"

P.

Varsågod, den bjuder jag på.

"Man ska använda bältet när det gör nytta och ta av det när det är i vägen tex vid parkering/backar med fordonet. "

Vad för bilbälte har du egentligen? Riktigt tajt rallyvariant? 😉
Jag har aldrig upplevt det som något hinder själv, nämligen.

F ö cyklar

I wish someone would bring me on his sailboat for four weeks 😉

jag kan inte hjälpa det men jag känner mig otroligt fånig när jag använder min hjälm när jag sitter på gamla hederliga cresenten från tidiga 30 tal. Därför så slarvas det emellanåt, MEN jag skulle inte sätta mig på racern utan hjälm, lite dubbelmoral för

Mycket med hur det var när man var barn man minns som barn idag inte verkar får göra, eller är det bara jag som minns det så?

Jodå, när jag var barn var det inte farligt att vara lös i baksätet som tre-åring tillsammans med en stor schäfer 🙂

Det där känner jag igen - och vad sägs om sju barn och två vuxna i en R4?
Vår hund föredrog annars att sitta framme vid min mors fötter och stjäla friskluften ...