Quote from Funbeat user on 6 July 2007, 10:02Hej Christer.
"Vad för bilbälte har du egentligen? Riktigt tajt rallyvariant? "
Nej. Det är inte det som är problemet utan min kroppsvolym till min något begränsade längd. Och jag antar att detta problem delar jag med ett stort antal medmänniskor;)
"Ja
Hej Christer.
"Vad för bilbälte har du egentligen? Riktigt tajt rallyvariant? "
Nej. Det är inte det som är problemet utan min kroppsvolym till min något begränsade längd. Och jag antar att detta problem delar jag med ett stort antal medmänniskor;)
"Ja
Quote from Funbeat user on 6 July 2007, 11:05>"F ö cyklar jag numera alltid med cykelhjälm: även med en sjuväxlad gubbcykel kommer man lätt upp i över 30 km/h."
>Jaha. Och om det tycker jag, inte!
Nähä? Om vi förutsätter att cykeln har broms både fram och bak är det inget som är särskilt farligt m
>"F ö cyklar jag numera alltid med cykelhjälm: även med en sjuväxlad gubbcykel kommer man lätt upp i över 30 km/h."
>Jaha. Och om det tycker jag, inte!
Nähä? Om vi förutsätter att cykeln har broms både fram och bak är det inget som är särskilt farligt m
Quote from Fredrik Svensson on 6 July 2007, 11:50Om man kanske skulle tänka på sina nära o kära?
Mamma vurpade, tantcyckel, tio minuters cyckelväg= Koma i två månader.... Då var jag oerhört rädd o ledsen!
Tanken som hela tiden dök upp var.... -Varför hade hon inte hjälm??? "Hur sjutton kunde hon vara
Om man kanske skulle tänka på sina nära o kära?
Mamma vurpade, tantcyckel, tio minuters cyckelväg= Koma i två månader.... Då var jag oerhört rädd o ledsen!
Tanken som hela tiden dök upp var.... -Varför hade hon inte hjälm??? "Hur sjutton kunde hon vara
Quote from Funbeat user on 6 July 2007, 12:18Trollar lite kanske men.. Om det är så att alla är helt övertygade att hjälmen är det-viktigaste-om-man-inte-ska-dö, varför ser cykelhjälmen ut som en liten basker mitt på skallen? Nacken är helt oskyddad och utan att kunna bekräfta det så borde det vara
Trollar lite kanske men.. Om det är så att alla är helt övertygade att hjälmen är det-viktigaste-om-man-inte-ska-dö, varför ser cykelhjälmen ut som en liten basker mitt på skallen? Nacken är helt oskyddad och utan att kunna bekräfta det så borde det vara
Quote from Funbeat user on 6 July 2007, 12:29Brukar folk inte ha ringklocka???
Jag har definitivt en och använder den när så passar.
Eller menar du på racrar? Vi har en på vår touringcykel som gäller för racer tills vidare (Tills jag äntligen kan shoppa loss ... med barnvakt).
Brukar folk inte ha ringklocka???
Jag har definitivt en och använder den när så passar.
Eller menar du på racrar? Vi har en på vår touringcykel som gäller för racer tills vidare (Tills jag äntligen kan shoppa loss ... med barnvakt).
Quote from Funbeat user on 6 July 2007, 12:44Hej.
Jag menar på alla cyklar och vad är då din racer.
Mig veterligen finns det ingen dispens för detta på tex VR
P.
Hej.
Jag menar på alla cyklar och vad är då din racer.
Mig veterligen finns det ingen dispens för detta på tex VR
P.
Quote from Funbeat user on 6 July 2007, 12:44Hej Nina och hoppas att det gick/går bra för din mor.
"Om man kanske skulle tänka på sina nära o kära?"
Och det är om möjligt det motiv som jag tycker är riktigt bra. Det kanske är fler som blir drabbade om jag/vi skulle skada oss. En klok tanke, mycket
Hej Nina och hoppas att det gick/går bra för din mor.
"Om man kanske skulle tänka på sina nära o kära?"
Och det är om möjligt det motiv som jag tycker är riktigt bra. Det kanske är fler som blir drabbade om jag/vi skulle skada oss. En klok tanke, mycket
Quote from Funbeat user on 6 July 2007, 12:44Hej Gunnar
"men en gubbcykel är normalt så styv att det inte är något problem"Och vad har en normat vridstyva "gubbcykel" men min gamla damhoj att göra.
Som är allt annat än vridstyv." Farter över 60 km/h får man nog betrakta som farliga oavsett cyke
Hej Gunnar
"men en gubbcykel är normalt så styv att det inte är något problem"
Och vad har en normat vridstyva "gubbcykel" men min gamla damhoj att göra.
Som är allt annat än vridstyv.
" Farter över 60 km/h får man nog betrakta som farliga oavsett cyke
Quote from Camilla Höög on 6 July 2007, 12:46De få gånger jag haft ringklocka och använt den så har folk blivit mer rädda och riskerat att hamna i en olycka än de gånger jag hostat till eller harklat mig som jag brukar göra.
Ringklocka ökar inte säkerheten utan enligt min erfarenhet minskar den!
Mån
De få gånger jag haft ringklocka och använt den så har folk blivit mer rädda och riskerat att hamna i en olycka än de gånger jag hostat till eller harklat mig som jag brukar göra.
Ringklocka ökar inte säkerheten utan enligt min erfarenhet minskar den!
Mån
Quote from Funbeat user on 6 July 2007, 12:57Min racer är än så länge oköpt 🙁
Jag antar att den levereras utan ringklocka så då får jag klämma dit en - men som det står ovan, det ska vara en rejäl för folk verkar ofta ha
antingen väldigt svårt att höra ringklockor eller ignorera ändå
Och sedan fi
Min racer är än så länge oköpt 🙁
Jag antar att den levereras utan ringklocka så då får jag klämma dit en - men som det står ovan, det ska vara en rejäl för folk verkar ofta ha
antingen väldigt svårt att höra ringklockor eller ignorera ändå
Och sedan fi